مادر شهیدان کاظمی توانی در تنکابن آسمانی شد

ساری - ایرنا - مادر شهیدان گرانقدر فریبرز و فرامرز کاظمی توانی از شهدای تنکابن پس از سال‌ها چشم انتظاری، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران، الگوی صبر و شکیبایی،حاجیه خانم گل مست ولی محمدی مادر شهیدان بزرگ و والامقام فریبرز و فرامرز کاظمی توانی از شهدای شهرستان تنکابن به علت کهولت سن و پیری دار فانی را وداع گفت و پس از سال‌ها انتظار به فرزندان شهیدش پیوست.
پیکر مطهر مادر شهیدان گرانقدر کاظمی امروز چهارشنبه ساعت ۱۶ از میدان وادی به سمت گلزار شهدای تنکابن تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.
شهید فرامرز کاظمی متولد ۱۳۴۰ در سال ۶۰ در ارتفاعات نودشه کردستان و شهید فریبرز کاظمی متولد ۱۳۴۳ در سال ۶۳ در منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثاگران با صدور پیامی درگذشت حاجیه خانم گل مست ولی محمدی مادر شهیدان فرامرز و فریبرز کاظمی را تسلیت گفت.

سیدامیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در پیامش با تاکید بر این که صلابت و شکیبایی مادران شهدای معزز که فرزندان خویش را در راه رضای پروردگار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ، نثار کردند در وصف نمی‌گنجد و کلمات قادر به ستودن صبر جمیل این بانوان  والامقام نیست ، نوشت : درگذشت بانوی ماجده و مومنه "حاجیه خانم گل مست ولی محمدی " مادر گرامی شهیدان معزز " فریبرز و فرامرز کاظمی توانی" را به شما خانواده محترم تسلیت عرض می نمایم و از منظر ادب و ارادت بر ساحت ایمان و مقام صبرشان ادای احترام نموده و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره  و بردباری برای بازماندگان مسالت دارم. امید آن که به فضل الهی  در جوار فرزندان شهیدشان قرین رحمت ربوبی گردند.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران نیز با صدور پیامی درگذشت حاجیه خانم گل مست ولی محمدی مادر شهیدان فرامز و فریبرز کاظمی را تسلیت گفت.

سعید کهنسال در این پیام تسلیت نوشت: شهادت هنر مردان خداست و افتخاری بزرگ، اما والاتر از آن، هنر مادران بزرگوار و عزیزی است که با تقدیم فرزندان برومند، رشید و مومن خویش، برای اسلام و ایران، افتخاری ماندگار آفریدند. مادران شهدا که عزیزترین هستی خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی فدا کردند، اسوه‌های واقعی گذشت و ایثار هستند که در سایه ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت (ع) و با تأسی به سیره حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا (س)، فرزندان شجاع و با ایمان تربیت و در دفاع از ارزش‌ها، تقدیم ایران اسلامی کردند.
وی افزود : رجاء واثق دارم، نام نیک آن مادر مومن و فداکار که در دامان پرمهر و محبت خود با تمسک به آموزه‌های قرآنی و فاطمی، فرزندانی مجاهد، ایثارگر و عاشورایی تربیت کرد، برای همیشه در تاریخ این سرزمین، زنده و جاوید خواهد بود.
کهنسال نوشت : اینجانب درگذشت حاجیه خانم گل مست ولی محمدی مادر شهیدان والامقام فریبرز و فرامرز کاظمی توانی را به جامعه معزز ایثارگری بویژه بیت شریف و معزز شهیدان گرانقدر کاظمی تسلیت عرض نموده و برای آن بانوی مومنه، رحمت واسعه الهی و هم نشینی با حضرت فاطمه زهرا (س) و فرزندان شهیدش مسألت دارم.
طبق آمارهای موجود، مازندران دارای ۹ هزار و ۷۷۸ خانواده تک فرزند شهید، ۲۹۵ خانواده ۲ فرزند، ۱۷ خانواده سه شهید و ۲ خانواده نیز چهار فرزند خود را در راه تداوم نظامی اسلامی تقدیم انقلاب کردند.

مازندران در مجموع و در دوران جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha