۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84813617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: جوانان خلاق و کارآفرین به عنوان الگو معرفی شوند

گناباد-ایرنا-عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید جوانان خلاق و کارآفرین به عنوان الگوی موفق اقتصادی در جامعه معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد صفایی دلویی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گناباد افزود: باید جوانان خلاق و کارآفرین در آیین های مختلف نظیر نماز جمعه و رسانه های ارتباط جمعی به عنوان الگوی موفق اقتصادی معرفی و راهکارهای موفقیت آنان در جامعه و از جمله برای قشر جوان و جویای کار تبیین شود.

وی ادامه داد: معرفی الگوهای برتر در کارآفرینی  نقش مهمی در فرهنگ سازی اشتغال دارد.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد معاونت علمی و فناوری رییس جمهور برای حمایت از طرحهای اشتغالزایی خلاقانه، گفت: بر این اساس قرار شد طرحهای اشتغالزایی تبصره ۱۸ برای اخذ تسهیلات به صورت مستقیم از مناطق مختلف به این معاونت ارسال شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه مسائل اقتصادی و تولید و اشتغال بیان کرد: باید با بهره گیری از همه ظرفیت‌های منطقه ای بستر این موضوع هموار شود.

صفایی دلویی اظهار داشت: وابستگی دولتها به درآمدهای نفتی علاوه بر تبعات اقتصادی ، تبعات اجتماعی و فرهنگی به دنبال دارد و موجب کاهش اتکا آنها به درآمدهای مالیاتی می شود، بنابراین باید وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش یابد.

یکی از اساتید دانشگاه پیام نور و عضو شورای فرهنگ عمومی گناباد هم گفت: قوانین دست و پاگیر و لزوم طی مسیر طولانی برای تجاری سازی فعالیتها  از مشکلات مهم شرکتهای دانش بنیان است.

دکتر کاظم گلباف افزود: موضوع فعالیت شرکتهای دانش بنیان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، بیشتر منحصر به اعضای هیات علمی آنها است و امتیازات آن هم به این افراد داده می شود، درحالیکه باید بستر فعالیت همه بخشها و متقاضیان دارای شرایط در این زمینه هموار شود.

امام جمعه گناباد هم دو نرخی بودن اجناس در بازار را از مشکلات و دغدغه های مهم مردم دانست و خواستار توجه و نظارت  بیشتر مسوولان ذیربط برای کاهش این معضل شد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب ضمن تاکید بر لزوم عنایت بیشتر مسوولان ادارات نسبت به تکریم ارباب رجوع گفت: اگر مردم و مراجعان برخورد مناسبی در این زمینه مشاهده نکنند، نارضایتی آنان از فعالیت و خدمات دستگاههای اجرایی افزایش می یابد.

سید حسین شریفی مقدم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناباد هم از تشکیل کمیته تخصصی کارگروه دانش بنیان با حضور نمایندگان مراکز آموزش عالی و علمی کاربردی در کنار کارگروه اشتغال این شهرستان برای بسترسازی تحقق نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری خبر داد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha