۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84813646
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۷ درصد متقاضیان مسکن ملی در خراسان جنوبی تعیین تکلیف شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از مجموع متقاضیان ثبت شده در مسکن ملی استان تا ۲۸ خرداد ۷۷.۱ درصد تعیین تکلیف شدند و مابقی تا پایان تیرماه جاری به صورت نهایی تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا وحید داعی روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان افزود: میانگین نسبت تامین زمین به حائز شرایط اولیه در کشور ۴۴.۲ و در استان ۶۹.۷ درصد و اجرای فونداسیون نسبت به زمین در کشور بطور میانگین ۱۱.۸ و در استان ۱۶.۹ درصد بوده است.

وی ادامه داد: همچنین نسبت اخذ پروانه ساختمانی در کشور بطور میانگین ۱۲.۳ درصد و در استان ۱۱.۷ درصد، انعقاد قرارداد ساخت به زمین در کشور ۱۴.۴ و در استان ۱۳.۱ درصد و انعقاد قرارداد مشارکت مدنی در کشور ۵.۶ و در استان ۷.۴ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت طرح ملی مسکن در استان گفت: تاکنون ۶ هزار و ۸۰۲ واحد با سازنده قرارداد منعقد کرده و ۲ هزار و ۳۲۱ واحد قرارداد مشارکت در بانک مسکن دارند.

وی با اشاره به صدور سه هزار و ۷۲۸ واحد پروانه ساختمانی اظهار داشت: همچنین ۲ هزار و ۵۵۲ واحد فونداسیون آن تکمیل شده، ۲ هزار و ۴۳۲ واحد در حین تکمیل فونداسیون بوده و هزار و ۵۰۵ واحد اسکلت و سقف تکمیل و  ۸۲۹ واحد در حال تکمیل اسکلت و سقف هستند.

داعی تصریح کرد: ۱۷۰ واحد سفت‌کاری آن تکمیل شده، ۱۱۹ واحد در حین سفت‌کاری بوده، ۵۳ واحد نازک‌کاری تکمیل شده و ۱۵۷ واحد نیز در حین نازک‌کاری است.

وی با اشاره به وضعیت پالایش و ثبت نام متقاضیان گفت: تا این لحظه ۷۴ هزار و ۴۱۹ نفر ثبت نام کردند که ۱۵ هزار و ۴۳۶ نفر واجد شرایط و مابقی حدود ۳۰ هزار رد درخواست شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه هشت هزار نفر از متقاضیان در حین پالایش هستند عنوان کرد: همچنین هفت هزار و ۸۰۴ نفر برای افتتاح حساب به بانک مسکن معرفی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ هزار و ۹۱۶ قطعه زمین برای احداث مسکن ملی تحویل شده است یادآور شد: همچنین پنج هزار و ۳۹۹ نفر از مردان مجرد ۲۳ تا ۴۵ سال، ۲ هزار و ۳۹۶ نفر زن مجرد بالای ۳۰ سال و هزار و ۶۹۸ نفر سه فرزندی ( قانون جوانی جمعیت) در سایت مسکن ملی ثبت نام‌کرده‌اند.

داعی با تاکید بر اینکه حداکثر تا پایان تیرماه پالایش متقاضیان به سرانجام می‌رسد افزود: قرار بود تا ۱۵ تیرماه جاری همه متقاضیان تعیین تکلیف شوند که مقداری با تاخیر مواجه شد.

وی بیان کرد: افرادی که رد درخواست می‌شوند می‌توانند اعتراض کنند، که با تاکید وزیر راه و شهرسازی تا پایان تیرماه باید حجم زیادی از متقاضیان تعیین تکلیف شوند که در صورت باز شدن سامانه قادر به ثبت نام مجدد باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: تامین زمین در سه شهر زهان، گزیک و درح از متقاضیان آن بیشتر بوده است لذا درخواست کرده‌ایم سایت باز و زمینه ثبت‌نام افراد بیشتری در این شهرها فراهم شود.

وی تصریح کرد: از مجموع چهار میلیون مسکن هدف‌گذاری شده در کشور ۳۸ هزار ۶۷۵ واحد سهم استان است.

داعی عنوان کرد: برنامه ابلاغی تامین مسکن شهری در استان ۲۵ هزار و ۸۴۳ قطعه است که ۳۰ هزار و ۹۱۶ قطعه زمین داخل محدوده شهری تامین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی هم گفت: طرح پایش متقاضیان مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر که این نهاد متولی آن است ۱۰۰ درصد متقاضیان تعیین تکلیف شده‌اند.

مرور مصوبات جلسه اخیر شورای مسکن کشور، تامین آب و برق مورد نیاز شرکت‌های پیمانکار در سایت زعفرانیه بیرجند تا هفته آینده توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان، بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص اجرای آماده‌سازی اراضی زعفرانیه بیرجند توسط پیمانکار جدید پروژه، تصمیم‌گیری درخصوص نحوه و هزینه ساخت واحدهای سایت ۲۷ هکتاری بیرجند برای متقاضیانی که تمایل به اجرای ساخت توسط انبوه‌سازان دارند و تصمیم‌گیری در خصوص دریافت هزینه پسماند خاکبرداری پروژه زعفرانیه بیرجند توسط شهرداری در راستای کاهش هزینه‌های ساخت از مهمترین مصوبات جلسه امروز بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha