۲۳۶ اثر به پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز ارسال شده است

تبریز - ایرنا - دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز با اشاره به استقبال فیلم سازان و سینماگران از این جشنواره، گفت: ۲۳۶ اثر در بخش های مختلف به این جشنواره ارسال شده است.

محمدهادی امینی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فراخوان این جشنواره فروردین امسال منتشر شد و آخرین مهلت ارسال آثار ۳۱ اردیبهشت بود که برای حضور فیلم های جدید در این جشنواره تا ۲۰ خرداد تمدید شد.

وی اظهار داشت: از مجموع آثار ارسال شده به جشنواره، ۹۸ فیلم داستانی، ۵۶ فیلم مستند، ۵۰ فیلم انیمیشن و ۳۲ فیلم تجربی بود و هیات انتخاب نیز از این تعداد ۲۲ اثر داستانی، ۱۰ اثر مستند، ۶ اثر تجربی و ۹ اثر انیمیشن انتخاب کردند.

دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز با بیان اینکه بخش ویژه ای نیز به صورت موضوعی به این جشنواره اضافه شد، گفت: در بخش ویژه نیز ۶ اثر انتخاب شد و جایزه آن نیز برای فیلم های بخش اصلی برقرار است و فیلم های بخش اصلی نیز می توانند برای کسب این جایزه با هم رقابت کنند.

امینی، ادامه داد: فیلم های این جشنواره در سه روز و بیش از ۷۰۰ دقیقه پخش خواهد شد و فیلم های جشنواره در مدت برگزاری آن در ۲ نوبت اکران خواهد شد و در این مدت روزانه ۲ ورکشاپ و کارگاه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تلاش می شود این جشنواره صرف سینمایی نباشد و مردم نیز در آن مشارکت کنند، یادآوری کرد: در این دوره برای اولین بار جایزه انتخاب مردمی اعطا خواهد شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز با اشاره به اینکه کیفیت آثار ارسال شده به این جشنواره درخشان است، گفت: تلاش می شود سینمای آذربایجان که روز به روز رشد می کند، استمرار یابد.

امینی، افزود: در این دوره از محمود نظریان از بنیانگذاران انجمن سینمای جوان تجلیل می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha