تاکید دولت سیزدهم بر اقتصاد دریامحور با ارتقاء ترانزیت کالاست

انزلی - ایرنا- مدیر کل اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی کشور بابیان اینکه تاکید دولت سیزدهم بر اقتصاد دریامحور با ارتقاء ترانزیت کالاست، اظهار داشت : در گذشته بخش عمده بار بنادر استان گیلان وارداتی بود که دولت سیزدهم تلاش کرد اقتصاد دریا محور را با تاکید بر ترانزیت ارتقاء بخشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین یدالهی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از بنادر انزلی و آستارا به کوشش های صورت گرفته از سوی اداره کل و سازمان بنادر و دریانوردی جهت هدایت سرمایه گذاران در زمینه اقتصاد دریامحور اشاره کرد و گفت : دولت سیزدهم تدابیر و برنامه های لازم را برای توسعه ترانزیت و همچنین تاثیر سرمایه گذاری در بنادر و دریانوردی بعنوان یکی از اهرم های مهم توسعه اقتصادی و توسعه اقتصاد دریا محور اتخاذ کرده لذا ضروری است بازدید هایی از این پروژه ها بصورت میدانی انجام شود .  

وی تاکید کرد : سازمان بنادر و دریانوردی نشست هایی را نیز بصورت مستقیم با دست اندرکاران و سرمایه گذاران برگزار کرد و با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و ستاد سازمان بنادر و دریانوردی موضوعات و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت . 

وی اضافه کرد : سازمان بنادر و دریانوردی در راستای سیاست های عالی دولت بدنبال حل موانع پیش روی شرکت های سرمایه گذار است تا این مشکلات را به حداقل برساند . 

به گفته یدالهی ، سازمان بنادر و دریانوردی از سال ۹۴ فرآیندی مبنی بر جذب سرمایه گذار را تدوین کرد که پس از گذشت هفت سال ضرورت تسهیل در جذب سرمایه گذار و بازنگری در سیاستهای دولت در این زمینه احساس می شود . 

وی خاطر نشان کرد : این سازمان با برگزاری بالغ بر ۲ هزار نفر ساعت جلسه روند سرمایه گذاری را با هدف توسعه و تسهیل سرمایه گذاری دریامحور مورد بازنگری قرار داد و در ایام آتی شاهد اجرای آن خواهیم بود. 

مدیر کل اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی کشور طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه از بنادر انزلی و آستارا بازدید کرد و با سرمایه گذاران بنادر آستارا و بندرانزلی به صورت جداگانه و تخصصی برای رفع موانع و تهسیل در سرمایه گذاری از زیرساخت ها و پروژه های سرمایه گذاری دیدار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha