معاون کمیته امداد: ۲۷۴ هزار میلیارد ریال سهم این نهاد برای ایجاد اشتغال است

لارستان- ایرنا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سهم این نهاد حمایتی در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی و رونق تولید، رقمی افزون بر ۲۷۴ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی فیروزآبادی در بازدید از چند طرح اشتغالزایی در لارستان فارس اظهار داشت: هدفگذاری اصلی کمیته امداد در سال ۱۴۰۱ ایجاد حدود ۵۰۰ هزار فرصت شغلی است که با هزینه کرد این میزان بودجه قرار است که این عدد تحقق یابد.

وی تصریح کرد: حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال از این سهم مربوط به صندوق امداد ولایت کمیته امداد و مابقی هم از محل تبصره های ۱۴ و ۱۶ قانون بودجه کل کشور است.

فیروزآبادی ادامه داد: سقفی که مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱ از محل تبصره ۱۶ تصویب کرد و خرداد ماه هم با توجه ویژه دولت و بانک مرکزی به استان های سراسر کشور ابلاغ شد،۲۵۰ هزار میلیارد ریال است.

معاون کمیته امداد گفت: سال گذشته سهم و هدف گذاری این نهاد ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی بود که به طور کامل محقق شد و توانستیم افزون بر ۳۰۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

وی میانگین اعطای تسهیلات اشتغال برای مددجویان را هم اینک و از محل تبصره ۱۶ برای پنج دهک پایین جمعیتی کشور که به طور نسبی نیمی از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور را شامل می شود، حدود ۴۰ میلیون تومان برای هر فرصت شغلی ذکر کرد و گفت: امسال و با هماهنگی بانک مرکزی این عدد به بیش از ۷۰ میلیون تومان در بحث مشاغل خرد خواهد رسید.

معاون کمیته امداد: ۲۷۴ هزار میلیارد ریال سهم این نهاد برای ایجاد اشتغال است

فیروزآبادی یادآور شد: یکی از راهبردها و رویکردهای مهم کمیته امداد نیز اجرای طرح های راهبری مشاغل خرد و اتصال آنها به خوشه های بالاتر و ملی است که در همین زمینه نیز اقدام ها و گام های بزرگی برداشته شده است.

وی امضای تفاهم نامه بین کمیته امداد با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بخش کشاورزی این ستاد برای ایجاد بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی سالانه را یکی از این اقدام ها دانست و گفت: این تفاهم نامه در قالب اجرای طرح راهبری است که بر اساس آن شرکت های وابسته به این ستاد از صفر تا ۱۰۰ موضوع بازار و کمک های فنی و پشتیبانی یک طرح کوچک و خرد در سطح شهرستان ها را مدیریت می کند و با ایجاد حلقه اتصال در حقیقت زمینه ثبات و پایداری بیش از پیش این شغل را فراهم می کند.

معاون کمیته امداد در بازدید از برخی طرح های اشتغال در لارستان فارس بر رفع مشکلات و اعطای وام برای توسعه طرح ها و اتصال این طرح های خُرد به خوشه ها و شبکه های گسترده و در سطح ملی در حوزه اشتغال و کارآفرینی تاکید کرد.

اینک حدود۱۰هزار یتیم درمناطق مختلف استان یر پوشش چتر حمایتی کمیته اممداد این استان است.

نزدیک به چهار هزار خانوار از جمعیت حدود ۲۳۰ هزار نفری شهرستان لارستان زیر پوشش  کمیته امداد قرار داردند.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha