۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۹
کد خبر: 84813886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه تعالی و پیشرفت شهرستان پیشوا رونمایی شد

پیشوا- ایرنا- همزمان با هفته شهرداری‌ و دهیاری‌، گام‌ اول برنامه پیشرفت و تعالی شهرستان پیشوا روز چهارشنبه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار پیشوا در این مراسم گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه فرمانداری پیشوا از نخستین روز فعالیت تا کنون، برنامه‌محوری و حرکت بر مسیر توسعه علمی شهرستان است که نتیجه این مهم، پس از ۶ ماه تلاش همکاران و برگزاری جلسات تخصصی، به رونمایی از برنامه جامع پیشرفت و تعالی شهرستان منجر شد.

ابراهیم تاجیک‌نوری افزود: نخستین گام از اجرای برنامه تعالی و پیشرفت شهرستان پیشوا، تمرکز بر برنامه عملیاتی یک‌ساله دهیاری‌ها و با همفکری نخبگان، کارشناسان و پژوهشگران شهرستان با نگاهی جامع به حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، کسب و کار، اشتغال، ورزش و ...  برداشته شد.

وی تصریح کرد: مردم شهرستان پیشوا به عنوان مبداء قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، نقش مهمی در آغاز نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام راحل داشتند و امروز نیز شهرستان پیشوا در نخستین سال آغاز قرن جدید نیز در تلاش است تا پیشتاز و پیشوای تحقق آرمان دولت سیزدهم در ایجاد "دولت مردمی، ایران قوی» باشد.

تاجیک‌نوری اظهار داشت: دولت سیزدهم رویکرد فعالیت‌های خود را بر اساس توجه به نیازهای روز جامعه، کمک به رفع مشکلات به ویژه در مناطق محروم و روستایی معطوف کرده از این رو تلاش شده در تدوین برنامه تعالی و توسعه شهرستان پیشوا، گام نخست در حوزه مناطق روستایی و دهیاری‌ها برداشته شود تا زمینه تحقق عدالت اجتماعی در جامعه فراهم گردد.

حل مشکلات حوزه کشاورزی در گرو رفع مشکلات مناطق روستایی است

سیدحبیب موسوی روز چهارشنبه در آئین تجلیل از دهیاران روستاهای بخش مرکزی و جلیل‌آباد پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: دهیاران وظایف بسیار گسترده‌ای بر عهده دارند و هر اتفاقی در حوزه روستا، به نوعی با کار دهیاران در ارتباط است.

وی با اشاره به این که حل مشکلات حوزه کشاورزی در گرو رفع مشکلات مناطق روستایی است اظهار داشت: مناطق روستایی با تولید انواع محصولات زراعی، تأمین کننده امنیت غذایی کشور هستند و اگر مسائل و مشکلات این مناطق رفع شود، در اصل مشکل کشاورزی و به دنبال آن بسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌گردد.

موسوی با اشاره به وقوع جنگ در اوکراین گفت: وقوع جنگی مختصر در اوکراین، امنیت غذایی جهان را با چالش مواجه کرد، مسأله مهمی که امروز به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه‌های ایجاد امنیت پایدار در تمام جهان به حساب می‌آید و نظام مقدس جمهوری  اسلامی توانسته با وجود تمامی فشارهای ناشی از تحریم‌ها ظالمانه و برخی سوء مدیریت‌ها در دوره‌های مختلف، مسأله امنیت غذایی کشور را تأمین کند.

مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری تهران تصریح کرد: اگر امروز نتوانسته‌ایم به اهداف والای نظام در حوزه کشاورزی دست پیدا کنیم، به این علت است که در حوزه رسیدگی به مناطق روستایی، به صورت جدی وارد نشده‌ایم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به مناطق شهری گفت: زیستن در روستا باید توجیه اقتصادی داشته باشد و با توجه به زیست بوم شهرستان پیشوا، از محصولات گلخانه‌ای و استراتژیک گرفته تا دامداری باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

موسوی بر لزوم توجه دهیاران به وظایف قانونی خود اشاره کرد و افزود: رسیدگی به محدوده کالبدی روستا فقط در حوزه مسئولیتی دهیار و شورای اسلامی روستا نیست بلکه باید شعاعی را در نظر بگیرند که علاوه بر توسعه کالبدی، توسعه فرهنگی، اقتصادی و دیگر جوانب نیز لحاظ شود.

مدیرکل روستایی استانداری تهران گفت: در دولت سیزدهم، قرارگاه جهادی به دستور آیت الله رئیسی شکل گرفته تا تفکر جهادی در همه حوزه‌ها پیاده شود، این تفکر جهادی از مسائل روز گرفته تا مسائل جاری و اجرایی را در بر می‌گیرد که یکی از مباحث این قرارگاه جهادی، نظام حکمرانی روستایی است که به زودی ابلاغ می‌شود که در آن تلاش می‌شود در یک دوره ۴ یا ۸ ساله وضعیت کشاورزی روستاها را بهبود بخشیده و به سمت شرایط مطلوب پیش ببریم.

موسوی بر لزوم پیوند زدن صنعت و کشاورزی برای توسعه این حوزه تأکید کرد و افزود: در دنیای امروز صنعت بسته بندی دارای اهمیت زیاد و تاثیرگذار در بازار است که با نگاه به این بخش می‌توان پیوند میان بخش کشاورزی و صنعت را برقرار و رشد اقتصادی را رقم زد.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
۱۴ تیر روز شهرداری و شورا نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha