وزارت میراث فرهنگی برای مجموعه‌داری فرش خودرنگ سنگسری مجوز صادر کرد

سمنان- ایرنا- مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از صدور مجوز مجموعه‌داری فرش خودرنگ سنگسری از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

به‌گزارش ایرنا، آرزو گلکار روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: با پیگیری واحد موزه‌های اداره‌کل و پس از تشکیل پرونده و ارسال آن به وزارتخانه و بررسی و نظر کارشناسان وزارتخانه، مجوز مجموعه‌داری فرش خودرنگ سنگسری با امضای قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور و مدیرکل موزه‌های کشور صادر شد.

 مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: واحد موزه‌های اداره‌کل همچنین در حال تکمیل پرونده یک متقاضی مجموعه‌داری از شهرستان دامغان است.

گلکار با اشاره به اختصاص اعتبار مرمتی به موزه روستای کلاته‌خیج شاهرود، گفت: این اولین بار است که به یک موزه روستایی در استان سمنان، اعتبار خرید تجهیزات حفاظتی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: به موزه‌های خصوصی استان از جمله باغ‌موزه امیر، سنگ و فسیل و آب نیز اعتبار لازم برای خرید تجهیزات حفاظتی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ موزه خصوصی و دولتی در استان فعال است، افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان آماده همکاری با متقاضیان علاقه‌مند برای مجموعه‌داری و راه‌اندازی موزه‌های روستایی است.

مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را به واحد موزه‌های اداره‌کل اعلام کنند و پس از بررسی و تشکیل پرونده در استان و وزارتخانه مجوز صادر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha