۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84814574
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبارزه با ساختارهای فسادزا اولویت دادگستری اردبیل است

اردبیل- ایرنا- رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل گفت: مبارزه با ساختارهای فسادزا و دفاع بیش از پیش از حقوق عامه مهمترین اولویت این دستگاه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز پنجشنبه در نشستی با قضات دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: بر اساس خط مشی و سیاست‌های کلان قوه قضاییه مبارزه با ساختارهای فسادزا در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی استان است و در این راستا بدون هیچ اغماضی با متخلفان و مجرمان مطابق قانون برخورد می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت به‌روز بودن برای ارایه خدمات مطلوب به مردم، افزایش دانش قضایی را از مهمترین عوامل موثر در احقاق حق و صدور آرای عادلانه دانست و بر لزوم توانمندسازی بیش از پیش دانش قضایی کارکنان و قضات دادگستری اردبیل تاکید کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل دفاع بیش از پیش از حقوق عامه و بیت المال را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: دادسرا به عنوان خط مقدم برخورد با هرگونه تضییع حقوق است و از این رو اقدام‌های قاطعانه و بازدارنده قضات موجب پیشگیری از تعرض سودجویان و فرصت‌طلبان و از طرف دیگر موجب افزایش رضایت‌مندی عمومی مردم از عملکرد دستگاه قضایی می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: سند تحول قضایی به عنوان یکی از مترقی‌ترین سندهای نظام مطرح و مبنای اقدام و عملکرد قوه قضائیه در تمامی سطوح و بخش‌ها به خوبی در آن تشریح شده است و دادگستری استان اردبیل بر همین مبنا با اهتمام ویژه‌ای در تلاش است تا اصول این سند را به نحو مطلوبی اجرا نماید.

تکریم بیش از پیش ارباب رجوع، لزوم استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین در ارایه خدمات، بهره‌مندی از نظرات کارشناسی و تخصصی، نظارت بر زیر مجموعه‌ها و تعامل، هماهنگی و همکاری روزافزون با ضابطان قضایی به منظور تسریع در رسیدگی‌ها از دیگر تاکیدات رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل در این نشست بود.

عبدالله طباطبایی، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز ضمن ارایه گزارشی از اقدامات دادسرای مرکز استان گفت: کار جهادگونه قضات و کارمندان دادسرا در راستای گسترش عدالت و تامین امنیت شبانه‌روزی بی‌هیچ وقفه‌ای ادامه دارد و تلاش می‌شود تا رسالت مدعی العمومی دادسرا به بهترین شکل ممکن در راستای احقاق حق و برخورد با مجرمان و متخلفان محقق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha