۳۲ مرکز درمانی خراسان رضوی مجوز گردشگری سلامت دارند

مشهد- ایرنا- مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیمارستان ها و کلینیک های دارای مجوز گردشگری سلامت در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی از ۲۷ به ۳۲ مرکز افزایش یافت.

داوود خوش شکن روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای اخیر در نشستی که با حضور مسوول گردشگری سلامت وزارت بهداشت و هیات همراه در مشهد برگزار شد، مجوز گردشگری سلامت برای پنج مرکز درمانی دیگر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صادر شده است.

وی ادامه داد: این مراکز درمانی شامل بیمارستان حضرت زهرا(س) شهرستان فریمان و چهار  بیمارستان‌ در مشهد به نامهای ناظران، دکتر شیخ، امام جواد (ع) طبرسی و ۲۲ بهمن شهر مشهد است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیمارستان حضرت زهرا(س) فریمان، به عنوان نخستین بیمارستان در بین شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه است که مجوز گردشگری سلامت را کسب کرد و بقیه مراکز در شهر مشهد فعالیت دارند.

وی افزود: هم اکنون ۲۰ بیمارستان دولتی و خصوصی و ۱۱ کلینیک‌ در شهر مشهد دارای مجوز ipd یا گردشگری سلامت هستند.

خوش‌شکن ادامه داد: هم‌اکنون گردشگران سلامت از ۸۰ کشور نظیر عراق، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه و عمان به مشهد سفر می‌کنند که بیش از ۷۰ درصد آنان از کشورهای عراق و افغانستان هستند.

وی ادامه داد: با توجه به آمار رسمی ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، طی ۱۰ سال گذشته سالانه حدود ۲۰ هزار گردشگر سلامت از خدمات درمانی بستری و سرپایی در مشهد بهره‌مند شده اند.

گردشگری سلامت (health tourism) به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم‌بندی می‌شود که در رشد اقتصاد سلامت نقش مهمی دارد.

کلانشهر مشهد پس از تهران بیشترین گردشگر سلامت کشور را جذب می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha