۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۲
کد خبر: 84814782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ واحد مسکونی سیل زدگان بیرم لارستان به مرحله دیوار چینی رسید

لارستان- ایرنا- مدیر ستاد بازسازی سیل بیرم لارستان گفت: بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی سیل زدگان در شهر بیرم تا مرحله دیوارچینی و ۱۰۰ خانه هم تاسقف پیش رفته است.

کرامت ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک ۴۱۵ واحد مسکونی اعم از شهری روستایی برای سیل زدگان در حال ساخت و بازسازی است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۰ نفر از مقاضیان و سیل زدگان تمامی اقساط وام مسکونی خود و همچنین پاایان کار دریافت کره اند.

دومین محموله میلگرد بین سیل زدگان بیرم توزیع شد

مدیر ستاد بازسازی سیل بیرم همچنین گفت: دومین محموله میلگرد شماره ۱۲ که یکی از مصالح مورد نیاز و دغدغه های اساسی سیل زدگان برای شتاب بخشی در ساخت خانه های مسکونی بود امروز پنجشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱ به میزان ۱۳۰ تن تحویل سیل زدگان شد.

وی تصریح کرد: این محموله همچنین به صورت یرانه ای و با قیمت دولتی در اختیار سیل زدگان و متقاضیان قرار گرفت. تاکنون و از زمان شروع بازسازی سیل بیرم ۴۲۰ تن انواع میلگرد شماره های ۸، ۱۲ بین سیل زدگان بیرمی توزیع شده است.

نخستین محموله سیمان رایگان اهدایی از سوی بنیاد مستضعفان که همواره از دغدغه های مردم شهر سیل زده بیرم لارستان بود؛ هم اواسط خردادماه ۱۴۰۱ تحویل سیل زدگان شده بود.

مدیر ستاد بازسازی سیل بیرم لارستان گفت : همچنین با توجه به نیاز شهروندان به هر واحد مسکونی ۱۶۰ پاکت سیمان رایگان اهدا شد.

بارش های سیل آسای اخیر در روزهای ۱۲ و ۱۳ دیماه ۱۴۰۰ به یک هزار و ۳۸۳ واحد مسکونی شهری و روستایی در جنوب این استان خسارت زد که ۸۳۶ واحد مسکونی از این تعداد تخریبی و نیازمند بازسازی هستند و ۵۴۷ مورد تعمیری است.

سیل همچنین رقمی افزون بر۵۱۰ میلیارد ریال به زیرساخت ها اعم از پل و ابنیه ها و دیوارهای حایل و زیرسازی و آسفالت روستاها در جنوب فارس خسارت وارد کرده است.

۲۸۰ میلیارد ریال از این میزان خسارت در شهرستان لارستان و ۲۳۰ میلیارد ریال نیز مربوط به شهرستان لامرد است.

سیل روزهای ۱۲ و ۱۳ دیماه سال گذشته افزون بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت ها و بخش های مختلف امور زیربنایی از جمله در حوزه راه و کشاورزی در شهرهای جنوبی فارس خسارت زد و موجب کشته شدن پنج نفر در این مناطق شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha