مناطق محروم استان سمنان نیازمند ۳۰ مدرسه با ۲۹۶ کلاس درس است

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۳۰ مدرسه با ۲۹۶ کلاس درس در مناطق محروم استان برای ارائه خدمات آموزشی نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شاه‌حسینی عصر پنجشنبه به رسانه ها ابراز داشت: حضور هشت هزار و ۸۰۷ دانش آموز در مناطق محروم و حاشیه ای استان سمنان گزارش شده است.
وی اضافه کرد که تاکنون فقط ۱۲ قطعه زمین و هفت نفر خیّر برای احداث  واحدهای آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و حاشیه استان اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: یکهزار و ۷۲۸ دانش آموز نیازمند و محروم در  استان شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۸۱۱ نفر آنها در دوره ابتدایی، ۵۴۲ نفر در دوره اول متوسطه و ۳۷۵ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل و نیازمند حمایت‌ هستند.

وی بیان کرد: شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و برگرداندن آنها به چرخه تحصیل، شناسایی دانش آموزان بی‌بضاعت برای تامین بسته‌های نوشت‌افزار، شناسایی مسائل، نیازها و ظرفیت های استانی برای تدوین برنامه پیشرفت منطقه ای به منظور ارتقای وضعیت آموزش و پرورش مناطق محروم در دستور کار آموزش و پرورش استان سمنان است.
شاه‌حسینی با اشاره به تلاش‌ها برای ایجاد قرارگاه جهادی  «عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» ، تصریح کرد: شناسایی و سازماندهی معلمان و دانشجو معلمان جهادی، تبدیل مدارس سنگی و کانکسی به مدارس استاندارد و مرمت سرویس های بهداشتی از دیگر مواردی است که در دستور کار این قرارگاه  خواهد بود.
وی یادآور شد: هدف از ایجاد قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در استان سمنان، ایجاد یک چرخه تنظیم‌گر و تسهیل‌گر شناسایی و راهبری حل مسائل آموزش و پرورش استان با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار و همچنین افزایش مشارکت اجتماعی و تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای عمومی، دولتی و غیردولتی، مردمی و خیریه‌ها برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش  مناطق کم‌برخوردار و محروم حاشیه شهرها است.
شاه‌حسینی افزود که شناسایی نیازها و تعیین اولویت ها، شناسایی ظرفیت مردمی، خیریه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، تدوین برنامه پیشرفت منطقه ای در حوزه تعلیم و تربیت، سازماندهی معلمان جهادی و دانشجو معلمان، ایجاد و تشکیل کارگروه‌های عملیاتی، عملیاتی کردن برنامه های ملی ابلاغی از سوی قرارگاه کشوری و جریان سازی گسترده اجتماعی و رسانه ای با محوریت عدالت آموزشی، بکارگیری و حمایت از گروه های جهادی و مردمی مورد تأیید از دیگر وظایف قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر است.
به گزارش ایرنا، ١٢۴ هزار دانش آموز در بیش از یکهزار مدرسه استان سمنان مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha