استاندار: بانک‌های خصوصی باید تسهیلگر و حامی فعالان اقتصادی همدان باشند

همدان- ایرنا- استاندار همدان با تاکید بر حمایت بیشتر بانک‌های استان از فعالین اقتصادی گفت: بانک‌های خصوصی نیز باید همپای بانک‌های دولتی تسهیلگر و حامی بخش تولید و صادرات استان باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: بانک های خصوصی باید درآمد حاصل از استان را در همین منطقه به عنوان سرمایه درگردش به واحدهای تولیدی و صادراتی اختصاص دهند. 

وی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی باید در توسعه و رونق اقتصادی استان بیشتر سهیم باشند، افزود: بین بانک‌های خصوصی و دولتی هیچ تفاوتی نیست و آنها باید به عنوان اقتصادی وارد میدان شوند. 

استاندار همدان خاطرنشان کرد: انتظار داریم بانک‌های خصوصی تعامل و مشارکت خود را با فعالین اقتصادی تقویت کرده و در اعطای تسهیلات و اعلام منابع مالی موجود عملکردی شفاف داشته باشند. 

قاسمی فرزاد همچنین به حمایت از صنعت چوب استان اشاره کرد و گفت: فعالان این هنرصنعت نیازمند ساماندهی هستند تا بتوانند به رشد و توسعه مدنظر دست یابند. 

نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: طبق آمار اتحادیه درودگران ۵۰ هزار نفر در سطح استان در این رشته فعالیت دارند که باید تجمیع و صاحب یک مکان مشخص برای  ایجاد کارگاه های تولید و نمایشگاه های فروش و عرضه به صورت تخصصی شوند. 

به گفته او شهرک درودگری می‌تواند نیازها و مطالبات فعالان این صنعت را پاسخ بدهد که این موضوع با قید فوریت در دستور کار متولیان امر قرار می گیرد. 

استاندار: بانک‌های خصوصی باید تسهیلگر و حامی فعالان اقتصادی همدان باشند

وی یادآوری کرد: دولت با تامین زمین و فراهم سازی زیرساختهای مورد نیاز تولیدکنندگان را برای ارتقای تولید و صادرات پشتیبانی می کند و  فعالان این عرصه نیز باید برای به دست آوردن هویت و ساختار مستقل تلاش کنند. 

رسیدگی به موضوع تعلل و تاخیر در صدور پروانه ساختمانی از دیگر خواسته های فعالان بخش خصوصی بود که استاندار همدان از شهرداری  و شورای اسلامی خواستار تقلیل زمان صدور این دسته از مجوزهای ساخت و ساز شد. 

قاسمی فزاد تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی و شهرداری در مجموع ۲۰ روز فرصت دارند تا پروانه ساختمانی را برای پروژه های مسکن صادر کنند و از طولانی شدن این فرآیند باید کاسته شود. 

او همچنین به میراث فرهنگی و فرمانداری همدان ماموریت داد تا در سریعترین زمان برای ساماندهی خانه مسافرهای غیرمجاز اقدام کرده و این معظل شهر همدان را پایان دهند. 

استاندار همدان با اشاره به رونق گردشگری تابستانه همدان و افزایش حجم مسافران گفت: وجود مراکز اسکان فاقد مجوز مضررات بسیاری در زمینه اجتماعی، سیاسی و امنیتی دارد که به سرعت باید رسیدگی شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha