۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۷:۳۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84815050
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کردستان آماده میزبانی از رییس جمهور

۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۷:۳۵
کد خبر: 84815050
کردستان آماده میزبانی از رییس جمهور

سنندج- ایرنا- امروز جمعه ۱۷ مرداد ماه روز متفاوتی برای کردستانی هاست و مردم استان آماده‌ شدند در بیست و هفتمین ایستگاه سفر استانی، از رییس جمهور و هیات همراه میزبانی کنند.

به گزارش ایرنا، کردستان مقصد بیست و هفتمین سفر استانی رییس جمهور شد و امروز مردم استان چشم انتظار دیدار با آیت الله سیدابراهیم رییسی هستند تا از نزدیک مشکلات و خواسته هایشان را مطرح کنند.

قرار است تا دقایقی دیگر، رییس جمهور از طریق فرودگاه سنندج وارد کردستان شود و همه چیز آماده است تا آیت الله رییسی از نزدیک، با مسائل و مشکلات سرزمین فرهنگ و هنر از نزدیک آشنا شود.

از روز گذشته بنرهای میز خدمت و ارتباطات مردمی وزارتخانه های مختلف نصب شده تا مردم بتوانند به صورت مستقیم خواسته ها و مشکلات خود را با نمایندگان تام الاختیار وزرا در میان بگذارند.

همچنین در آستانه سفر رییس جمهور، مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری(۱۱۱)، با هدف ثبت خواسته‌های مردم به جای نامه‌گاری در دانشگاه کردستان دایر شد که فرصت بهتری را برای ارتباط مردم با هیات دولت و رییس جمهور فراهم ‌کند.

کردستان آماده میزبانی از رییس جمهور

تفاوت که سفر آیت الله رییسی با روسای جمهور قبلی دارد، این است که با هدف جلوگیری از هزینه های گزاف، هیگونه بنر یا پارچه نوشته ای با مضمون خوشامدگویی به رییس جمهور نصب نشده است اما بنرهایی به منظور اطلاع رسانی در زمینه دیدارهای عمومی رییس جمهور در شهرهای سنندج و سقز در سطح شهرها نصب و فضای مجازی بازنشر شده است.

بهرحال خواسته های مردم استان و همینطور مسوولان زیاد است و این انتظار وجود دارد در این سفر با توجه ویژه ریییس جمهور و تخصیص اعتبارات جهشی، شاهد رفع مشکلات و رشد و توسعه استان در بخش های مختلف باشیم.

کردستان آماده میزبانی از رییس جمهور

رشد اقتصادی مهمترین مطالبه مردم از رییس جمهور

اما راجع به خواسته ها و مطالبات مردم استان از رییس جمهور، مصاحبه ها و صحبت هایی از استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران کل ادارات منتشر شد.

استاندار کردستان در همین رابطه روز پنجشنبه در ارتباط تلفنی با خبر رادیو صداوسیمای مرکز کردستان گفت: در سفر رییس جمهور به دنبال تمهید شرایطی برای رشد اقتصادی و توسعه مناسب حوزه‌های فرهنگی و زیرساختی هستیم.

اسماعیل زارعی کوشا اظهار داشت: کردستان در بسیاری از شاخص ها با دیگر استانها و متوسط کشوری، فاصله دارد که در این سفر تلاش خواهیم کرد تا با اعتبارات جهشی به رشد مناسب برسیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای سرمایه گذاری های زیرساختی در حوزه راه و راه آهن برای این سفر هدفگذاری شده است، افزود: پروژه‌های نیمه تمامی از قبل در استان باقیمانده که امیدواریم در این سفر به سرانجام برسد.

استاندار کردستان تاکید کرد: در حوزه سدها و مدیریت آب هم چندین پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد و در کنار این موارد در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و زیرساختی اعتبارات جهشی لازم برای استان اخذ خواهد شد.

زارعی کوشا اضافه کرد: آیت الله رییسی در این سفر یک روزه برنامه های مختلفی اعم از دیدارهای مردمی، بازدید از واحدهای بزرگ صنعتی، تولیدی و تکمیل طرح های نیمه تمام و برگزاری جلسات مختلف را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان به صورت هوایی و میدانی خواهد بود افزود: رییس جمهور از مشکلات و کمبودهای موجود در واحدهای تولیدی و صنعتی استان بازدید می کند و این امر می تواند در رفع موانع راهگشا باشد.

دعوت استاندار از مردم برای دیدار با رییس جمهور

استاندار کردستان با بیان اینکه ۲ دیدار مردمی در شهرهای سقز و سنندج در سفر رییس جمهور پیش بینی شده است، اظهار داشت: صبح روز جمعه ۱۷ تیر ماه در فرودگاه سنندج از رئیس جمهور استقبال می شود و آیت الله رییسی در این سفر، ساعت ۱۰ صبح روز جمعه با مردم سقز و ۱۷ همان روز با مردم سنندج دیدار و گفت و گو می کند.

زارعی کوشا از مردم استان دعوت کرد تا در دیدار عمومی رییس جمهور حضور یابند و مطالبات و خواسته های خود را با آیت الله رییسی در میان بگذارند.

به گفته وی، هفت تن از وزیران به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور در شهرستان ها حضور می یابند و از طرح ها و واحدهای تولیدی این شهرستان ها بازدید می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم از اقشار مختلف مردم برای شرکت در دیدار عمومی با رییس جمهور دعوت کرد.

علی اصغر دریایی گفت: عرصه فرهنگ، هنر و رسانه در استان کردستان یکی از مهمترین حوزه های برای دولت مردمی جناب آقای رییسی رییس جمهور منتخب مردم  است.

کردستان آماده میزبانی از رییس جمهور

وی افزود: در سفر آیت الله سید ابراهیم رییسی ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان فرهنگی کردستان، طرح ها و پروژه های نیمه تمام حوزه فرهنگ و هنر به صورت ویژه حمایت و اتمام این پروژه های نیمه تمام مورد توجه قرار خواهد گرفت.

علاوه بر اینکه بخش های زیادی از این سفر از طریق صدا و سیمای مرکز کردستان به صورت مستقیم پخش می شود، قرار است بیش از ۵۰ خبرنگار و عکاس برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان را پوشش دهند.

در این سفر، وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، وزیر راه  و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشاور رییس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، ۲ تن از اعضای شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه و روحانیت و مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، آیت الله ریسی را در این سفر همراهی می کنند.

دیدار با علما و روحانیون، شرکت در شورای اداری استان، دیدار عمومی با مردم شهرهای سقز و سنندج و نشست خبری با اصحاب رسانه از جمله برنامه های یک روزه سفر رییس جمهور است.

اخبار مربوط به بیست و هفتمین سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان کردستان را می توان در پرونده خبری به آدرس این پیوند پیگیری کرد:سفر رییس جمهور به استان کردستان؛ دیار فرهنگ و هنر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha