معاون وزیر تعاون: ستاد ملی نهضت فرهنگ کار در کشور آغاز به کار کرده است

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ستاد ملی نهضت فرهنگ کار در این وزارتخانه شکل گرفته و امید است همه افراد در این حوزه به ما کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد چکشیان عصر پنجشنبه در نخستین گردهمایی فعالان حوزه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی جامعه کار و تولید استان خراسان رضوی در مشهد افزود: ما در حوزه ارتقای فرهنگ کار در مقابل تمام افراد جامعه مسئول هستیم، اگر بتوانیم این فرهنگ را ارتقا دهیم حتی کودکان هم مخاطب ما می شوند که این نشان از اهمیت ارتقای فرهنگ کار در جامعه دارد.

وی اظهار داشت: مسئولیت ما این است که بتوانیم نشاط را در جامعه کار و تولید ایجاد کنیم که خروجی آن بهره وری در تولید کشور خواهد بود و از این طریق کشور و اقتصاد نیز رشد خواهد کرد. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: فرهنگ کار باید از طریق مشارکت های اجتماعی ارتقا پیدا کند. فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی باید متفاوت از دیگران باشند و آن تفاوت رشد فردی آنان است.

وی اضافه کرد: هیچ امری یا مشکلی با سیستم اداری حل نمی شود و باید کار را به مردم سپرد، باید مجموعه های مردمی را توسعه داد و به حوزه مردمی سازی توجه بیشتری کرد، در هرکاری که مردم ورود نکرده اند یا پیش نرفتیم یا خیلی کند و آهسته جلو رفته ایم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهمترین موانع تولید موانع فرهنگی است، زیرا فرهنگ در ذهن افراد رخ می دهد، به این دلیل است که ارتقای فرهنگ از بسیاری کارهای دیگر مهمتر است.

چکشیان ادامه داد: متاسفانه آسیبهای اجتماعی روبه روز بیشتر می شود و طبق آماری که ارائه می شود در جامعه کار و تولید، آسیبهای اجتماعی کمتری وجود دارد، زیرا افراد در مجموعه های کار و تولید، مدیریت می شوند.

وی بیان کرد: باید در خصوص ورزش جامعه کارگری هدف گذاری کنیم و نیروی انسانی با ورزش درگیر شوند، سازمان های وابسته به وزارت تعاون نیز درگیر حوزه ورزش هستند که باید بیشتر شود.

وی ادامه داد: فدراسیون ورزش های کارگری بزرگترین فدراسیون ورزشی کشور است و بر این اساس باید اهمیت بیشتری به این حوزه دهیم، زیرا بسیاری از فرزندان این کشور در زیرمجموعه های این فدراسیون پرورش می یابند و در حال ورزش هستند، لذا ماموریت ما بسیار سنگین است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال تبیین برنامه راهبردی سه ساله در حوزه ورزش هستیم و باید نظرات مختلف در این برنامه لحاظ شود، همچنین مسائل مختلف در جلسات این حوزه احصا شده که از طریق این مسائل برنامه راهبردی را تبیین خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هدف از برگزاری این نشست توسعه ورزش کارگری است که مدتی قبل ساماندهی یکپارچه سازی اماکن ورزشی را ارائه داده ایم.

محمدامین بابایی افزود: همچنین به هیات پرورش اندام استان پیشنهاد داده ایم که بتوانیم از ظرفیت سالن های شهر مشهد در راستای ارتقای ورزش کارگری استفاده کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha