۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۰:۰۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84815080
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

انصارالله: ائتلاف سعودی با بازگشایی راه‌های ارتباطی یمن مخالفت کرده است

تهران- ایرنا- سخنگوی جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در توییتی نوشت که ائتلاف سعودی با پیشنهادهای دولت نجات ملی برای بازگشایی راه‌های ارتباطی در تعز و استان‌های دگیر مخالفت کرده است.

به گزارش ایرنا از المسیره، «محمد عبدالسلام» در توییتی نوشت: دولت نجات ملی سه پیشنهاد برای بازگشایی راه‌های ارتباطی در استان تعز و استان‌های دیگر را مطرح کرد ولی ائتلاف متجاور این پیشنهادها را رد کرد.

وی در ادامه افزود: طرف مقابل در واقع از طرف‌های مختلفی تشکیل شده و از پرونده راه‌ها در حال سوء استفاده و باج خواهی است.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پایان نوشت: نوع برخورد طرف مقابل، دولت نجات ملی را بر آن داشت تا طرح‌های انسان‌دوستانه ارائه دهد و منفعت شهروندان را بر هر چیز دیگری مقدم بداند.

بر اساس این گزارش، شورای عالی سیاسی یمن همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان در اقدامی یکجانبه بازگشایی جاده «الخمسین - الستین» را برای کاهش رنج‌های مردم استان تعز اعلام کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha