امام‌جمعه شاهرود: خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران ذخایر ارزشمند نظام هستند

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با بیان اینکه خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران ذخایر ارزشمند نظام و انقلاب هستند، گفت: برگزاری یادواره‌ شهدا باید در همه محله‌ها، دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عباس امینی پنجشنبه شب در نخستین یادواره شهدای شهرداری‌های استان سمنان که با حضور مسئولان استان، شهرستانی و خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در شهرداری شاهرود برگزار شد، افزود: شهدا گنجینه‌هایی هستند که تاریخ مشخصی را برای کشور رقم زدند، زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و باید همواره یاد و خاطره این عزیزان را گرامی بداریم.
وی با بیان اینکه امروز همه آحاد جامعه مدیون ایثارگری جوانان شایسته‌ای هستند که جان در طبق اخلاص گذاشته و در میدان نبرد با دشمنان جنگیدند، ابراز داشت: شهدا گنجینه‌هایی هستند که نام پر افتخار آنان همیشه در تاریخ می‌درخشد.
هدف از برگزاری یادواره شهدای شهرداری‌های استان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
شهردار شاهرود نیز در این آیین گفت: دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ادامه راه شهدا فقط با خدمت صادقانه به مردم محقق می‌شود.
محسن احمدی با بیان اینکه شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم، و سلامت، به وظایف و تکلیف خود عمل کردند، اکنون وظیفه ما امانتداری شایسته است، ابراز داشت: با تفکر جهادی، کار و تلاش مضاعف و تکیه بر الگوهایی چون شهید مهدی باکری می‌توانیم با خدمت صادقانه به مردم که وظیفه تمام مسئولان نظام جمهوری اسلامی است، ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
وی با تاکید بر اینکه با عزم راسخ، کار جهادی و خستگی ناپذیر  و تلاش شبانه روزی می توانیم اتفاقات مهم و بزرگی را در راستای توسعه و پیشرفت رقم بزنیم، اظهار داشت: به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و برگزاری نخستین یادواره شهدای شهرداری‌های استان ساختمان جدید شهرداری شاهرود به نام «شهیدغلامرضا خسروجردی» نام گذاری می‌شود.
احمدی با اشاره به سوره آل عمران آیه ۱۶۹ مبنی بر اینکه"هرگز گمان مبر، کسانی که در راه خدا جان می‌دهند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌گیرند"، افزود: مسیر شهدا، در امتداد مسیر الهی است و ترویج فرهنگ شهدا و گفتمان ایثار در جامعه، نقش مهمی در تقویت روحیه آحاد ملت ایفا می‌کند.
در این یادواره از خانواده دو شهید شهرداری استان سمنان «شهید غلامرضا خسروجردی» از شاهرود و «شهید موسی دشتی» از دامغان و همچنین ایثارگران شهرداری‌های استان سمنان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha