امکان ثبت نام از اتباع خارجی در گلستان برای راهپیمایی اربعین فراهم شد

گرگان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان گفت: کار ثبت نام از اتباع و مهاجرین افغانستان در این استان برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین حسینی سال جاری در کشور عراق فراهم شد.

ابراهیم‌ اسلانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود : اتباع و  مهاجرین کشور افغانستان در این استان می توانند برای ثبت نام از طریق ۲ دفتر خدمات و اقامت در گرگان و یک دفتر در گنبدکاووس اقدام کنند.

وی اظهارداشت : اتباع و مهاجرین کشور افغانستان برای ثبت نام همراه داشتن مدارک کارت آمایش ۱۷ - ۱۶ و کارت هویت ۱۶ - ۱۵ صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، برگ تردد بین شهری و معتبر معادل کارت آمایش، دفترچه اقامت معتبر صادره از فراجا، گذرنامه های عادی دانشجویی، طلاب و خانواری و روادید معتبر و گذرنامه الکترونیکی معتبر کشور متبوعه دارای پروانه اقامت معتبر ضروری است.
مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: مطابق مصوبه ستاد مرکزی اربعین،  تزریق حداقل ۲ دز واکسن کرونا از شرایط ثبت نام و تشرف به مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در عراق است. 
به گفته وی در صورتی که از زمان تزریق آخرین دز کرونا بیش از ۶ ماه گذشته باشد باید نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کند.

اسلانی تصریح کرد: در گلستان حدود ۳۵ هزار تبعه افغانستان دارای مدرک معتبر زندگی می کنند.
طبق آمار موجود، بیشترین جمعیت اتباع خارجی مقیم گلستان را افغانستانی‌ها تشکیل می دهند که به طور عمده در شهرستان های گرگان و گنبدکاووس ساکن هستند.
استان ۲ میلیون نفری گلستان از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان و از شمال با کشور ترکمنستان همسایه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha