آب، اصلی ترین مشکل شهرستان های قروه و دهگلان است

سنندج- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی اصلی ترین مشکل در شهرستان های قروه و دهگلان را آب خواند و گفت: مردم این شهرستان ها خواستار انتقال سریع آب از سدهای استان به دشت های قروه و دهگلان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز اوسطی روز جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان دهگلان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد، اصلی ترین مشکل شهرستان های قروه و دهگلان را مربوط به آب خواند و یادآور شد: مردم این شهرستان ها مطالبه انتقال آب از سدهای احداث شده را دارند و با توجه به وضعیت نامناسب دشت‌های منطقه این مهم باید در اولویت قرار داده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت که صبح امروز جمعه به همراه رییس جمهور به استان کردستان سفر کرده است به عنوان نماینده دولت به شهرستان های قروه و دهگلان سفر کرد.

اوسطی در این نشست حرکت در مسیر تولید در استان را نیازمند تلاش بیشتری خواند و اظهار داشت: سوء مدیریت در هر بخشی عامل عقب ماندن از توسعه می شود لذا اگر در بخش هایی این معضل وجود دارد باید اصلاح شود.

وی بر تشکیل زنجیره های تولید به ویژه در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: تحقق جهش تولید با رویکرد اقتصاد مردمی و دانش بنیان امکان پذیر است بنابراین در این مسیر باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی به تشکیل فراکسیون توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: این مهم ظرفیتی است برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در سطح استان که باید بهترین بهره را از آن برد.

وی اظهار داشت: اجرایی شدن زنجیره فولاد، برگشت حقوق معادن به استان و احیای کارخانه فولاد زاگرس که هم اکنون در اختیار بانک سپه قرار دارد از دیگر مواردی است که نیاز به پیگیری دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی به وضعیت نابسامان حوزه بهداشتی و درمانی دو شهرستان قروه و دهگلان اشاره کرد و گفت: احداث بیمارستان دوم در قروه از نیازهای این شهرستان و خواسته مردم است چراکه بیمارستان کنونی آن فرسوده بوده و پاسخگوی نیاز بیماران نیست.

استان کردستان امروز جمعه میزبان سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور و هیات همراه است.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.

وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رییس دفتر رییس جمهور، مشاور رییس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  و مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می کنند.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha