۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84815649
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۶۰ هزار میلیارد ریال به راه های کردستان اختصاص یافت

سنندج- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفر امروز هیات دولت به کردستان، ۶۰ هزار میلیارد ریال به راه های استان و راه آهن اختصاص یافته که تحول خوبی را در حوزه راه ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رستم قاسمی عصر جمعه در جلسه شورای اداری کردستان اظهار داشت: کردستان در حوزه راه از شاخص های کشور عقب ماندگی جدی دارد که باید به آن پرداخته شود و با اختصاص اعتبارات مناسب، این شاخص تا حدودی ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی زیرسازی پروژه راه آهن همدان – سنندج، یادآور شد: در این سفر به این پروژه ۱۲ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است و امید می‌رود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی رقم اعتباری اختصاص یافته به کریدور شمال جنوب در محدوده کردستان را ۱۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۳۵۰ کیلومتر از این کریدور در استان کردستان واقع شده که بسیار مهم است.

قاسمی اضافه کرد: ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز به راه های روستایی استان اختصاص یافته که با این رقم، شاخص راه روستایی استان ارتقا می یابد و به میانگین کشوری نزدیک تر می شود.

وی با بیان اینکه به دلیل کوهستانی بودن، ۲ هزار کیلومتر جاده روستایی برای آسفالت هنوز باقی می ماند، ادامه داد: سه هزار میلیارد ریال برای عملیات راه سازی در مسیر سنندج – مریوان اختصاص یافته است.

وزیر راه و شهرسازی به اختصاص سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به پروژه تعریض جاده صلوات آباد سنندج اشاره داشت و افزود: عملیات احداث ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن شهری در کردستان شروع شده که به دلیل کمبود زمین نیازمند پیگیری جدی دولت و مسوولان استان است.

قاسمی خواستار توجه به بافت فرهنگی استان شد و اظهار داشت: در حوزه ساخت مسکن ملی باید اماکن حوزه فرهنگ تعیین تکلیف شود.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه و ارائه گزارشی از مصوبات سفر از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.

از روز گذشته ۲۹ میز خدمت و ارتباط مردمی با حضور شماری از معاونان وزیران به عنوان نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه ها در نقاط مختلف استان تشکیل شده است تا علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایات و پیشنهادات، خواسته ها و نامه های مکتوب مردمی نیز دریافت شود.

کردستان بیست و هفتمین مقصد سفر استانی آیت الله رئیسی و هیات دولت انتخاب است و بیست و ششمین سفر رییس جمهور  به خراسان شمالی بود.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مربوط به بیست و هفتمین سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان کردستان را می توان در پرونده خبری به آدرس این پیوند پیگیری کرد: سفر رییس جمهور به استان کردستان؛ دیار فرهنگ و هنر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha