۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۴۵
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84815697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ظرفیت‌های بی‌بدیل کردستان در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شود

سنندج- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت‌ عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، گفت: شایسته است ظرفیت‌های بی‌بدیل طبیعی، فرهنگی و تاریخی کردستان در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شود.

به‌ گزارش ایرنا، میثم آسوپا شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران کردستان اظهار داشت: استان کردستان در بخش‌های سه‌گانه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کم‌نظیری است که برای رسیدن به توسعه باید از این ظرفیت‌ها به خوبی و در جای خود بهره برد.

وی با بیان اینکه، کردستان در حوزه صنایع‌ دستی نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر ویژگی‌های چشمگیری دارد، افزود: در این استان برخی از هنرها خاص است که در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته و بخش صنایع‌ دستی نیز هنرمندان ویژه‌ای دارد که باید بیشتر به آنها توجه شود.

مدیرکل دفتر مدیریت‌ عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌ فرهنگی عنوان کرد: صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های توسعه کردستان است که معرفی بیش از پیش آن می‌تواند این استان را از نظر اقتصادی متحول کند.

وی با بیان اینکه بناهای تاریخی بسیاری در کردستان وجود دارد که در سطح کشور کم‌نظیر است، ادامه داد: در بازدیدی که از جاذبه‌ها و پروژه‌های استان داشتیم، موارد و مسائل مختلفی بررسی شد که به‌ اطلاع وزیر میراث‌ فرهنگی خواهد رسید.

آسوپا یادآور شد: با همت و حرکت جمعی، قطعا حجم وسیعی گردشگر به سمت استان سرازیر می‌شود که لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

استان کردستان امروز جمعه میزبان سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور و هیات همراه است.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.

وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رییس دفتر رییس جمهور، مشاور رییس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  و مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می کنند.

اخبار مربوط به بیست و هفتمین سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان کردستان را می توان در پرونده خبری به آدرس این پیوند پیگیری کرد: سفر رییس جمهور به استان کردستان؛ دیار فرهنگ و هنر

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha