۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱:۰۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84815737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستور ویژه استاندار برای رفع مشکلات محله کاظمیه بیرجند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان‌ جنوبی با حضور در مسجد امام سجاد (ع) محله کاظمیه بیرجند به بررسی مشکلات اهالی محله پرداخت و برای پیگیری مطالبات آنان دستور ویژه صادر کرد.

به گزارش بامداد شنبه خبرنگار ایرنا، جواد قناعت همزمان با شب شهادت حضرت مسلم ابن عقیل (ع) در جمع نمازگزاران مسجد امام سجاد (ع) محله کاظمیه بیرجند حاضر شد و به بررسی مشکلات اهالی محله پرداخت.

استاندار خراسان جنوبی در این بازدید یک و نیم ساعته که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان ستادی و استانی همراه بود، ضمن شنیدن صحبت‌های اهالی درخصوص مشکلات محله و مسجد، دستورات لازم را برای حل بخشی از این مسایل صادر کرد.

فرماندار بیرجند هم در جمع نمازگزاران این مسجد از احداث یک مجتمع درمانی خیرساز در محله کاظمیه بیرجند خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ساخت این بنا به زودی آغاز خواهد شد.

علی فاضلی‌فرد درخصوص درخواست شهروندان محله کاظمیه برای احداث راه ارتباطی این محله به مرکز شهر و خارج شدن آن از بن بست، اظهار داشت: این موضوع نیز در دست پیگیری و بررسی است و در این راستا پیشنهاداتی در شورای ترافیک مطرح شده که اگر به نتیجه برسد، این مشکل محله حل خواهد شد.

 وی عنوان کرد: برای توسعه ورزش و تشویق جوانان به ورزش، تاکید خواهد شد که در سالن ورزشی محله وقتی برای ورزش جوانان این محله و مسجد اختصاص دهد. 

 فاضلی‌فرد توجه به محلات کم برخوردار را از اهداف دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: کمک خواهیم کرد تا سیما و منظر محله نیز از این وضعیت خارج شود.

همچنین توسعه فضای مسجد امام سجاد (ع) از دیگر درخواست‌های مطرح شده بود که مقرر شد اعتبار توسعه بنای مسجد با مساعدت استاندار خراسان جنوبی تامین شود. 

استاندار خراسان جنوبی همچنین جمعه شب با خانواده ۲ شهید منا در شهر بیرجند دیدار کرد، این دیدار در آستانه روز عرفه و به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا صورت گرفت.

جواد قناعت در این دیدار گفت: طبع بلند خانواده شهدا، مانع از انعکاس خواسته‌ها و انتقال مشکلات شان می‌شود ولی این تکلیف حوزه‌های متولی است که این مسایل را پیگیری و رفع نمایند.

وی از حادثه رمی جمرات در سرزمین منا به عنوان یک فاجعه خونبار یاد کرد که در سال ۹۴ جهان اسلام را عزادار کرد و گفت: نامگذاری یک میدان، معبر اصلی، مدرسه یا فرهنگسرا به نام شهدای منا در شهر بیرجند ضروری است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در این خصوص با حضور فرماندار بیرجند، شهرداری و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران برای نامگذاری مکان خاص به نام شهدای منا تصمیم‌گیری خواهد شد.

قناعت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای منا را وظیفه همه دانست و گفت: امروز وظیفه ما این است که قدر شهدا را بدانیم و در راه ولایت‌مداری ثابت قدم بمانیم، شهدا برای جوانان ما بهترین و شایسته‌ترین الگو هستند.

استاندار در این برنامه با حضور در منازل شهدای گرانقدر محمدمهدی رضاپور و محمد چوبدار، با خانواده معظم‌شان دیدار و دلجویی کرد.

خراسان جنوبی در حادثه منا ۶ شهید را تقدیم اسلام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha