معاون علوم پزشکی همدان: دغدغه خیز دوباره کرونا در استان وجود دارد

همدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با توجه به افزایش موارد سرپایی و بستری ناشی از ابتلا به کرونا طی یک هفته گذشته در این استان، دغدغه ای از خیز دوباره این ویروس و آغاز پیک هفتم وجود دارد.

دکتر فاطمه ترکمان اسدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر چند از هم اینک برآورد، اعلام نظر و تصمیم گیری در زمینه ورود یا حرکت به سمت پیک هفتم شیوع کرونا زود است اما در هفته های آتی باید منتظر اتفاق هایی باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: افزایش موارد بستری و سرپایی نشانه ای از آغاز پیک هفتم نباشد بلکه این روند افزایشی با گذشت زمان کنترل و مهار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: با این وجود برای مصون ماندن اعضای خانواده از کووید ۱۹ و عوارض ناشی از آن لازم است هر چه سریع تر نسبت به واکسیناسیون اعضای خانواده اقدام شود.

ترکمان اسدی افزود: تکمیل دوره واکسیناسیون درخواست اصلی دانشگاه علوم پزشکی از هم استانی ها است و در این راستا باید گروه سنی پنج تا ۱۲ سال نسبت به تزریق واکسن نوبت اول یا دوم اقدام کنند و واکسن پیشنهادی برای این گروه سنتی سینوفارم و پاستووک است.

وی اضافه کرد: افراد بالای ۱۸ سال نیز هر چه سریعتر نسبت به تزریق دُز سوم و در صورت گذشت ۶ ماه از تزریق دُز سوم می توانند نسبت به تزریق نوبت چهارم اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: به جز آسترازنکا که محدودیت در عرضه آن ایجاد شده همه نوع واکسن برای این گروه سنی در مراکز موجود است که بنا به تمایل می توانند انتخاب و تزریق کنند.

ترکمان اسدی تاکید کرد: با توجه به کمرنگ شدن رعایت شیوه نامه های بهداشتی و بازگشت به وضعیت قبل از شیوع بیماری کووید ۱۹، همچنان بر رعایت بهداشت فردی، شستشوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک به ویژه در اماکن سر بسته تاکید می شود.

به گزارش ایرنا، مجموع بیماران کرونایی شناسایی شده در استان همدان از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۱۴۴ هزار و ۷۹۰ نفر است همچنین سه هزار و ۳۴۱ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

تاکنون سه میلیون و ۱۹۳ هزار و ۷۳۲ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم و یادآور) برای جامعه هدف در استان همدان تزریق شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha