از صدور مجوز سفر انفرادی به عتبات تا پایلوت شدن ایلام در اجرای طرح کالابرگ هوشمند

ایلام - ایرنا - صدور مجوز سفر با ویزای انفرادی به عتبات عالیات از مرز مهران، حفر هشت حلقه چاه برای توسعه میدان نفتی چنگوله و اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی در ایلام به عنوان استان پایلوت کشوری از جمله اخبار هفته گذشته استان ایلام بود.

به گزارش ایرنا، مرز مهران برای زائران دارای ویزای انفرادی به منظور شرکت در دعای عرفه عتبات عالیات هفته گذشته باز شد و این افراد به صورت انفرادی و کاروانی برای روز عرفه با ارائه کارت واکسن و گذرنامه معتبر امکان تردد از مرز را پیدا کردند.
 از روز چهاردهم تیرماه تا روز پنجشنبه ۲۲ هزار و ۵۷۳ نفر برای حضور در مراسم عرفه از طریق مرز مهران وارد کشور عراق شدند.

محسن خجسته مهر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که هفته گذشته مهمان استان ایلام بود گفت: با حفر هشت حلقه چاه ۳۰۰ میلیون دلار برای توسعه میدان چنگوله سرمایه گذاری می شود که حفر هشت حلقه چاه و روزانه ۱۵ هزار بشکه برای این میدان هدف گذاری شده است.

فاز توسعه پتروشیمی دهلران امضا شده و توسعه میدان های دانان و پایدار در دستور کار قرار گرفته است و یک میلیارد دلار برای میدان های مشترک ایلام هزینه می شود و در مجموع برای میدان دانان، دال پری، چشمه خشک، بابا گیر و ان جی ال دهلران و چنگوله پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد شد و در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران مصوب شد ۲۰۰ نفر نیروی بومی این استان در مرکز از آموزش های تخصصی و حرفه ای حوزه نفت و گاز و انرژی را فرا گیرند و تمامی پیمانکاران باید حداکثر از نیروی بومی استفاده کنند و پیمانکارانی که این مورد تخطی کند جریمه خواهند شد.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام هم در جریان سفر معاون وزیر نفت به استان ایلام گفت: ۶ هزار نیرو در حوزه نفت و گاز استان فعال هستند که مایحتاج این افراد و ملزومات شرکت ها باید از ایلام خریداری شود و پیمانکاران به مسوولیت اجتماعی خود عمل کنند و در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ نفر در پتروشیمی دهلران در حال فعالیت هستند که با توسعه آن تعداد این نیروها افزایش می یابد.

محمدسبحان حسنی معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت: کالابرگ الکترونیک برای خرید ۶ قلم کلاسی اساسی در ۵۸۰ فروشگاه این استان تعریف شده است و این طرح بعنوان یک طرح ملی در استان ایلام نیز اجرا می شود و پس از پایش و صحت سنجی اطلاعات، مرحله مراجعه حضوری و نصب اپلیکیشن در فروشگاه ها انجام خواهد گرفت و بصورت پایلوت در مرکز استان اجرا می شود.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۹۲ کارخانه در پارک پلی پروپیلن راه اندازی و برای چهار هزار نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می کند، گفت: تولید قطعات خودرویی و هواپیمایی در پارک پلی پروپیلن ایلام پیش بینی شده است که با راه اندازی این پارک همچنین علاوه بر چهار هزار اشتغالزایی مستقیم، برای حدود ۱۰ هزار نفر بصورت غیر مستقیم نیز  اشتغالزایی ایجاد می کند و طبق زمان بندی سالانه ۳۰ کارخانه راه اندازی و  قطعات خودرویی و هواپیمایی جزو تولیدات این مجموعه است.

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: خدمات دهی مطلوب و مناسب به زائران اربعین با توجه به زیرساخت‌های استان نیازمند استفاده از توان استان های معین است و با توجه به اینکه حجم تردد زائران اربعین حسینی ۲۵ میلیون نفر پیش بینی شده باید از ظرفیت و امکانات لازم برای خدمات دهی و تکریم آنها استفاده شود و باتوجه به گرمسیری بودن شهرستان مهران و بدلیل گرمای هوا باید خدمات لازم در زمینه های دارو، درمان، تجهیزات و نیروی لازم برای خدمت دهی مطلوب و مناسب زائران در مرز فراهم و جمعیت مدیریت شده به مرز مهران هدایت شوند.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و عضو فقهای شورای نگهبان گفت: با اشاره به اینکه نظریه نظام اسلامی و ولایت فقیه یک رویکرد کلان و جدید در دنیای معاصر است، امروز اقناع نسل جوان نیازمند جهاد علمی و ادراکی حوزه های علمیه است و گفتمان انقلاب اسلامی که مورد تهاجم دشمنان قرار دارد، به دلیل این است که منظومه فکری جدیدی را ارایه کرده و دنیا را شگفت زده کرده است.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام گفت: بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کمتر از هفت ماه وارد این استان شده و این از برکات سفر دولت کار و کرامت است.

سردار رسول رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اهمیت بالای پدافند غیرعامل در تمامی استان های کشور، گفت: ۱۱ کارگروه در زمینه پدافند غیر عامل در کشور فعال می شود.

آتش سوزی یک تانکر در محوطه واحد گوگرد سازی در حوضچه بارگیری sru پتروشیمی ایلام واقع در شهرستان چوار و همچنین اتش سوزی در بخش مراقبت های ویژه ICU بیمارستان امام خمینی(ره) پس از انتقال بیماران به خارج از بخش خاموش و مهار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha