معاون میراث فرهنگی هرمزگان: ۶۰ میلیارد ریال خسارت به آثار و ابنیه تاریخی وارد شد
عکس متعلق به قبل از زمان وقوع زمین لرزه ۱۱ تیرماه است

بندرعباس - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: آثار و ابنیه تاریخی این استان در زمین لرزه‌های بالای ۶ ریشتر هفته گذشته ۶۰ میلیارد ریال خسارت دیدند.

عباس نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خسارت های وارده به بافت‌ها و بناهای تاریخی در شهرستان‌های قشم و بندرلنگه بوده که ۲ اثر شامل مسجد دژگان و قلعه مغویه متحمل خسارتی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد شدند.

وی ادامه داد: ۱۵ واحد در بافت تاریخی روستای لافت شهرستان قشم هم متحمل خسارتی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد و ۳۵ واحد هم کمتر از ۵۰ درصد خسارت دیدند.

وی اضافه کرد: جدون خسارت های وارد شده به آثار و ابنیه تاریخی هرمزگان تهیه شده که در آن جزییات خسارت‌های وارده مشخص شده است که برای مدیرکل مدیریت بحران و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان ارسال می‌شود.

بامداد شنبه ۱۱ تیرما، دو زمیم لرزه به بزرگی ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر منطقه غرب استان هرمزگان را لرزاند که در این حادثه ۹۳ نفر مصدوم و پنج نفر فوت شدند.

براثر این زمین لرزه‌ها که چندین پس‌لرزه بزرگ نیز پس از آن به ثبت رسید شماری از واحدهای مسکونی روستایی به طور کامل تخریب و برخی جاده ها نیز برای مدت محدودی قطع شدند که در ساعات اولیه برقراری راه‌های ارتباطی و امداد و اسکان زلزله‌زدگان در دستور کار قرار گرفت.

به دنبال این زمین لرزه‌ها، وزیر کشور و وزیر بهداشت جهت بررسی وضعیت مردم و مناطق زلزله زده به استان هرمزگان سفر کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha