استفاده بی‌رویه از فضای مجازی گروه سنی کودک و نوجوان را تهدید می‌کند

اردبیل-ایرنا -سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: خطرات ناشی از استفاده بی‌رویه از فضای مجازی گروه سنی کودک و نوجوان را تهدید می‌کند.

ملیحه ملک‌زاده فرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: خانه‌نشینی دو ساله گروه سنی کودک ونوجوان در دوران شیوع کرونا موجب روی آوردن این گروه سنی به استفاده بی‌رویه از برنامه‌های فضای مجازی شد اما با توجه به بهبود وضعیت کرونایی جامعه برای پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوان همه دستگاه‌های فرهنگی باید در کنار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از پیش تلاش کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود شوراهای فرهنگ عمومی مرکز استان وشهرستان‌ها با دعوت از مسئولین کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستانها به جلسات این شورا برگزار شده و درباره مسایل فرهنگی مربوط به این گروه سنی در این جلسات تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای درست و بهینه طرح اوقات فراغت کودکان نوجوانان در تابستان امسال  اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده بیش از ۳۰۰ نوع فعالیت این طرح به نحو احسن برگزار شده است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل اظهار داشت: در دوران شیوع کرونا کارگاه‌ها عموما به‌صورت مجازی برگزار شدند و با توجه به بهبود شرایط کرونایی جامعه نباید در اجرای حضوری برنامه‌های طرح اوقات فراغت وقفه ای رخ دهد.

 ملک‌زاده بابیان اینکه این کارگاه‌ها در سطح ۲۲ مرکز فرهنگی هنری استان اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: گروه‌های سنی ۴ تا ۱۸ سال با ثبت‌نام در ۶۵ عنوان کارگاه تخصصی، در قالب هنرهای تجسمی شامل: نقاشی، طراحی، خوشنویسی، کلاژ (تکه‌چسبانی)، اوریگامی (کاغذوتا)، انواع کاردستی، سفال‌گری، عکاسی و هنرهای نمایشی شامل: بازیگری، فیلم‌سازی، عروسک نمایشی، پویانمایی، سرود و موسیقی کودک (اُرف)، شطرنج، خودباوری و حال خوش زندگی، زیر نظر مربیان مجرب کانون آموزش می‌بینند.

وی یادآور شد: در این برنامه همچنین برپایی کارگاه‌های ادبی شامل شعر، داستان، خوانش متون ادبی و نوشتن خلاق در قالب فعالیت‌های تخصصی باهدف ارتقا آگاهی‌های علمی و ادبی مخاطبان اجرا خواهد شد.

سرپرست کاون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین از برگزاری فعالیت‌های عمومی در مراکز فرهنگی- هنری سراسر استان اردبیل خبر داد و گفت: کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، معرفی سرزمین، مفاخر، مشاغل و وقایع و ایام، آشنایی با قرآن و احادیث و ... ازجمله آن‌ها است که به‌صورت رایگان برای اعضای مراکز فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

سرپرست  کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان اردبیل بیان کرد:علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های خبری ardabil.kpf.ir و کانون نیوز اطلاعات تکمیلی و اخبار مربوط به اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش‌رو را دریافت نمایند.

ملک‌زاده فرد با اشاره به نقش برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان در تربیت و پرورش نسل امروز خلخال خواستار تخصیص اعتبار بیشتر و اعتبارات عمرانی برای  کانون این شهرستان از محل اعتبارات استانی شد.

وی با ابراز خرسندی از حضور مربیان مسئول مراکز بعد از کم‌رنگ شدن شیوع ویروس کرونا، به جایگاه تربیت دینی در ساختار نظام آموزش‌وپرورش پرداخت واظهار کرد: مربیان مسئول باید نسبت به وظایف سازمانی که دارند با سایر دستگاه‌های اجرایی در ارتباط مستمر باشند و به شکل هنرمندانه فعالیت‌های تخصصی این نهاد فرهنگی را به جامعه هدف منعکس نمایند.

فضای مجازی گروه سنی کودک و نوجوان استان اردبیل را تهدید می‌کند

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان اردبیل در نشستی با فرماندار خلخال نیز ازعضویت بیش از ۴ هزار نفر از گروه سنی کودک ونوجوان در کانون پرورش فکری این شهرستان خبر داد.

وی اجرای طرح اوقات فراغت تابستانی در سطح ۳۳ کلاس وکارگاه آموزشی را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده این طرح در خلخال اعلام کرد.

ملک‌زاده فرد با بیان اینکه مراکز کانون استان اردبیل در فعالیت‌های فرهنگی و ادبی موفق عمل کرده‌اند، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خلخال در ارزیابی سال گذشته به عنوان کانون برتر استان انتخاب ومعرفی شد.

وی از تلاش برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی در کاون پرورش فکری کودکان نوجوانان خلخال وهمچنین افزایش سطح امکانات مورد نیاز گروه مخاطب کودک ونوجوان در کانون خلخال خبر داد.

در این نشست سید جواد یحیی زاده فرماندار خلخال نیز با بیان اینکه تا زمان تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره هیچ طرح وپروژه جدید عمرانی دراین شهرستان آغاز نخواهد شد، برای افزایش سطح اعتبارات استانی امسال کانون خلخال قول مساعد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha