۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۹
کد خبرنگار: 2187
کد خبر: 84816552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خلیل‌آباد خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

مشهد- ایرنا-رییس شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد گفت: با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، این شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

محمد حسین‌زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون خلیل‌آباد تنها شهرستان قرمز در خراسان رضوی است،  در حال حاضر یک نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان این شهرستان و ۱۵ نفر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی با اعلام وضعیت هشدار کرونا در خلیل‌آباد خاطر نشان کرد:  طی روزهای گذشته به دلیل عادی انگاری‌ها، عدم تکمیل پوشش واکسیناسیون به ویژه در دز سوم شاهد شروع موج جدید کرونا هستیم که بدین ترتیب میزان موارد ابتلا، بستری و فوتی‌های ناشی از این بیماری در جهان و کشورمان روند افزایشی دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با تاکید بر الزام استفاده از ماسک در تمامی اماکن عمومی، مراسم‌ و جلسات افزود: حدود یک ماه اخیر آمار موارد بستری مثبت و ابتلا در شهرستان خلیل‌آباد صفر بود، اما طی یک هفته گذشته تعداد موارد بستری مثبت به یک نفر و تعداد موارد مثبت (قرنطینه) نیز به ۱۵ نفر رسید.

وی افزود: بر اساس آمار اعلامی تاکنون بیش از  ۸۸ درصد جمعیت هدف خلیل آباد نوبت اول و ۷۳ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، اما با کمال تاسف حدود ۱۲ درصد جمعیت این شهرستان  هیچ‌ دز واکسنی را دریافت نکرده‌اند.

حسین‌زاده اظهار داشت: اکنون واکسیناسیون کرونا در ۲ پایگاه در خلیل‌آباد و در تمام خانه‌های بهداشت تحت پوشش انجام می‌شود و فعلاً هیچ کمبودی به لحاظ واکسن در شهرستان وجود ندارد.

خلیل‌آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری مشهد قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت سایر شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

هم اکنون یک شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، مشهد و ۱۰ شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد قرار دارند و بقیه به لحاظ رنگ‌بندی کرونایی در شرایط آبی هستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha