امام جمعه قشم: نماز عید سعید قربان نشانی از شکوه و عظمت اتحاد مسلمین است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم گفت: برپایی و اقامه نماز عید سعید قربان از سوی علمای شیعه و اهل سنت در این جزیره نشانی از شکوه و عظمت اتحاد مسلمین در سرزمین آب و آفتاب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی روز یکشنبه در خطبه های پس از اقامه نماز عید قربان ضمن تبریک این عید سعید و آغاز دهه امامت و ولایت اظهار داشت: هر جایی که اتحاد و همبستگی باشد، آنجایی که دلها به هم نزدیک باشد و قلبها به هم گره بخورد، تفضل الهی خواهد بود.

وی ادامه داد: نباید اجازه داد که شیطان و شیاطین فرصتی برای تفرقه افکنی بین مسلمین پیدا کنند و فرقی هم ندارد که این تفرقه افکنی با قلم، با زبان یا با قدم باشد، آنجایی که صحبت از تفرقه، نفاق و اختلاف باشد، آنجا سخن شیطان است و تفاوتی هم ندارد که از زبان که بیرون بیاید.

امام جمعه قشم اضافه کرد: همه ما بر اصل اتحاد مسلمین و وحدت مسلمانها به مانند امامین انقلاب و به دستور قرآن و روایات اهل بیت (ع) تاکید داریم و این برای به زیستن ما در این دنیا و آن دنیا بسیار مهم است.

حجت الاسلام حاجبی توضیح داد: این اتحاد امر مبارکی است که باید روز به روز تقویت شود، از این رو، همین امر در بین مسوولان نظام، مسوولین استانی و شهرستانی مورد تاکید است و با اتحاد، همدلی و فهم مشترک نسبت به مشکلات آنها حل و فصل می شوند.

وی افزود: فهم مشترک باعث کشف و شکوفایی استعدادهای منطقه ای و ظرفیت های ملی و محلی می شود، اینها اتحاد، همفکری و همبستگی می خواهد که این موارد بسیار مهم است، دشمن هم از همین می ترسد و این شکست های سریالی که رژیم صهیونیستی در عرصه های مختلف و به ویژه در عرصه سایبری متحمل می شود، این همدل بودن فرزندان انقلابی در برابر دشمن شان است.

امام جمعه قشم گفت: امروز جبهه مقاومت یک فهم مشترکی را نسبت به یک دشمن وحشی مثل رژیم صهیونیستی که در منطقه قرار دارد، پیدا کرده، آن را تقویت و بارور کرده که نتایج آن در کشورهای جهان اسلام قابل مشاهده است.

وی اظهار داشت: آنچه که موجب نگرانی جهان اسلام است نبود فهم مشترک سلاطین بعضی از کشورها است، شعور مردم و کسانی که دلداده جبهه مقاومت هستند اینطور نیست، بلکه آنان یکپارچه اتحاد خود را فریاد می زنند و مقاومت را به عنوان یک اصل پذیرفته شده در جهان اسلام قرار دادند و این هم اقتدار امنیتی در دنیای اسلام به خصوص برای جمهوری اسلامی ایران دارد.

حجت الاسلام حاجبی ادامه داد: بدون تعارف و با صدای بلند و واضح در دنیا می گوییم که ایران محور جبهه مقاومت است و در مقابل شرارت های جبهه استکبار می ایستد هر چند که ما تحت تحریم باشیم، اذیت و آزار ببینیم، اما این جبهه پر عزت و پر از اقتدار از آن جمهوری اسلامی ایران است که آنها به این موضوع اذعان و اعتراف دارند.

وی با اشاره به اینکه با اتحاد، همدلی و همبستگی مردم و مسوولین نظام تحت ولایت امام المسلمین این مشکلات حل خواهد شد، افزود: اگر این اتحاد واقعی باشد و دلها به هم نزدیک شود و آن کارهای که وعده آنها را در دولت سیزدهم داریم انجام شود، دشمن روز به زور خاری خودش را در مقابل جبهه عظیم مقاومت و اتحاد مسلمین خواهد دید.

نماز عید سعید قربان صبح امروز - یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - به امامت حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم با حضور گسترده مردم و مسوولان سرزمین آب و آفتاب و شکوه خاصی در مصلای امام علی(ع) این شهرستان اقامه شد.

مردم مومن و ولایت مدار نگین خلیج فارس امروز یکشنبه (دهم ذی‌الحجه ۱۴۴۳) همزمان با عید بندگی و طاعت خداوند در مکان های برپایی نماز عید قربان حضور یافتند و در فضایی آکنده از معنویت و عبودیت، با خالق یکتای هستی راز و نیاز کردند.

مراسم نماز عید قربان در شهر قشم از ساعت ۶ و ۴۵ صبح در مصلی امام علی (ع) آغاز و پیش از آن دعای پر فیض ندبه با نفس گرم سعید اقتداری مداح اهل بیت قرائت شد.

مجری و مکبر نماز عید قربان در مصلی امام علی (ع) شهرستان قشم ادریس درویش نژاد بود.

روز دهم ذی‌الحجه، روز عید قربان (عید اضحی) و از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

در این روز ابراهیم نبی (ص) از آزمایش قربانی کردن پسر خود اسماعیل (ص) موفق بیرون آمد و خداوند گوسفندی را برای قربانی کردن فرستاد.

عید قربان عید رهایی انسان از تعلقات نفسانی است؛ همان تعلقاتی که انسان را در راه اطاعت خداوند وسوسه می کند و به جای طی مسیر، انسان را به ماندن می خواند.

قربانی کردن در این روز نیز مظهر آزاد شدن از خواسته ها و خواهش های دل در برابر معشوق حقیقی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha