۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84817050
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم خراسان شمالی ۷۰۰ راس دام قربانی اهدا کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: مردم نیکوکار و نوعدوست استان ۷۰۰ راس دام سبک و سنگین در روز عید قربان به محرومان اهدا کردند.

به گزارش ایرنا، مجید الهی راد روز یکشنبه در آیین قربانی برای سلامتی و فرج امام زمان (عج) در بجنورد اظهار داشت: از این تعداد دام اهدایی؛ سه راس دام سنگین و مابقی دام سبک هستند.

وی ارزش دام های اهدایی را بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این دام ها به صورت بهداشتی توسط دامپزشکان ذبح و گوشت آن بین نیازمندان توزیع می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با اشاره به اینکه طرح نذر قربانی امسال با شیوه ای جدید در سطح ملی با مدیریت این نهاد حمایتی در حال اجرا است تصریح کرد: امسال این طرح با همکاری مسجد مقدس جمکران به منظور سلامتی امام زمان (عج) برگزار شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این  ۱۲ راس گوسفند قربانی توسط مسجد جمکران و ۱۰۰ راس گوسفند توسط موسسه خیریه انصارالحجه به نیازمندان خراسان شمالی اهدا شد.

الهی راد با بیان اینکه ۱۱ قربانگاه در خراسان شمالی دایر است، افزود: مردم نیکوکار به هر میزانی که تمایل دارند در این طرح مشارکت داشته باشند و نذورات خود را به نیازمندان اختصاص دهند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۹۶ پایگاه و  دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری آماده دریافت گوشت‌های قربانی و نذورات مردم هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: جمع‌آوری نذورات و گوشت‌ قربانی مردم تنها محدود به روز عید قربان نیست و در روزهای آینده نیز نیکوکاران نذورات خود را در اختیار مراکز نیکوکاری و کمیته امداد قرار دهند.

وی یادآور شد: در سال گذشته مردم خراسان شمالی نذورات و گوشت قربانی خود را به ارزش پنج میلیارد تومان به مناسبت عید قربان به کمیته امداد استان اهدا کردند.

الهی راد بیان کرد: خیران با شماره‌گیری #۰۵۸*۸۸۷۷* و یا از طریق سایت کمیته امداد به آدرس emdad.ir و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰  در این کار خیر مشارکت کنند.

 امام جمعه بجنورد: محرومان فراموش نشوند

 امام جمعه بجنورد نیز در این آیین اظهار داشت: در جامعه اسلامی باید نسبت به مساکین و ایتام توجه ویژه شود و رسیدگی به وضع محرومان نباید فراموش شود.

 حجت الاسلام رضا نوری گفت: کمیته امداد امام(ره) تاکنون توانسته علاوه بر کمک به نیازمندان، زمینه همدلی بین مردم، خیران و دولت را درجهت خدمت رسانی به نیازمندان فراهم کند.

وی گفت: این نهاد از زمان تاسیس، کمک های خوبی برای از کارافتادگان، ایتام و افراد بدون تکیه گاه انجام داده است و تلاش دارد با کمک خیرین، دولت و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری فقر را ریشه کن کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: مردم ایران در خدمت به محرومان پیشتاز هستند و به برکت دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی اکنون شاهد همدلی و ترغیب مردم برای کمک رسانی به محرومان هستیم.

طبق یک سنت ابراهیمی هر سال در عید قربان (۱۰ ذی‌الحجه)، مومنان بر حسب وسع مالی خود و همزمان با مناسک حج، دام را ذبح کرده و گوشت حاصل از آن را در بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع می‌کنند.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha