عملیات لایروبی زهکشی شبکه آبیاری کُلُل و زیارت شهرستان دشتستان آغاز شد

بوشهر - ایرنا - عملیات لایروبی زهشکی شبکه آبیاری کُلُل و زیارت از توابع شهرستان دشتستان به طول ۱۰ کیلومتر با هدف بهبود آبیاری نخیلات و افزایش راندمان تولید خرما آغاز شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان بوشهر روز یکشنبه به نقل ازنماینده مجری طرح لایروبی زهکش شبکه آبیاری کلل و زیارت گفت: زهکش ها باید دارای شیب مناسبی باشند تا ضمن تخلیه آب، باعث جمع شدن گل و لای نشود که  به دلیل شیب ضعیف منطقه، لایروبی زهکش به منظور انتقال آب با سرعت مناسب امری ضروری است.

مهدی عوض زاده با اشاره به مشخصات فنی این پروژه افزود: طول زهکش شبکه آبیاری کلل و زیارت ۱۰ کیلومتر است که از جاده بوشهر-آبپخش تا رودخانه حله ادامه دارد.

وی ادامه داد: عملیات لایروبی این زهکش بنا به نیاز فنی، درخواست های مردمی و پیگیری نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و پس از بازدید مشترک با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر در دستورکار قرار گرفت.

عوض زاده یادآور شد: با همراهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر موافقتنامه این پروژه صادر و عملیات اجرایی آن کلید خورد و امید می‌رود با پشتیبانی مقامات محلی و نماینده مجلس، این پروژه در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، به منظور لایروبی و احداث پل در مقاطع مورد نیاز، ۶۷ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

عوض زاده گفت: تاکنون ۱۹ میلیارد ریال برای این پروژه مصوب شده و ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به صورت اسناد خزانه اسلامی به آن تخصیص داده شده است.

نماینده مجری طرح لایروبی زهکش شبکه آبیاری کلل و زیارت تصریح کرد:  با توجه به هزینه های زیاد تامین ماشین آلات و نیروی انسانی این پروژه، امید می‌رود با تزریق به موقع اعتبارات این پروژه دچار وقفه نشده و سرعت فعلی آن حفظ شود.

عوض زاده اضافه کرد: ضروری است تا با توجه به لزوم لایروبی زهکش با هدف بالا بردن راندمان تولید، این پروژه مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی گفت:با حمایت مقامات محلی و استانی و تامین به موقع اعتبار، پتانسیل تکمیل این پروژه طبق برنامه زمان بندی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha