۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۲
کد خبر: 84817221
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اشتیاق مردم جنوب‌شرق استان تهران در ادای فریضه قربانی در روز عید بندگی

ورامین- ایرنا- همزمان با عید سعید قربان، مردم خداجوی شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران با قربانی کردن دام و توزیع گوشت آن بین نیازمندان، فریضه این روز بزرگ را در دستگیری از نیازمندان ادا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت روز یکشنبه با حضور در جایگاه‌های عرضه مستقیم دام که از سوی شهرداری‌ها از روزهای گذشته مستقر شده است، دام مورد نیاز خود را تهیه کرده و زیر نظر کارشناسان دامپزشکی، آن را ذبح کردند تا رسم قربانی این عید سعید را ادا کنند.

مرکز عرضه دام شهرستان قرچک که با همت شهرداری این شهر در میدان پوئینک مستقر شده، یکی از شلوغ‌ترین مراکز جنوب‌شرق استان تهران است که از دیرباز تا کنون، مردم دام مورد نیاز خود را برای عید قربان از این مکان تهیه می‌کنند و بسیاری از دامداران از روز گذشته در این مکان حضور یافته و زیر نظر کارشناسان دام مورد نیاز مردم را عرضه می‌کنند.

کشتارگاه خورین به عنوان تنها کشتارگاه جنوب شرق استان تهران نیز از صبح امروز پذیرای مردم خیر بوده و دام افراد را به صورت رایگان و زیر نظر ناظران شرعی و کارشناسان دامپزشکی ذبح کرده و تحویل می‌دهند.

به گفته رئیس دامپزشکی ورامین کار عرضه دام از صبح امروز بدون مشکل در حال انجام است و مردم با همراهی کارشناسان دام خود را تهیه  و ذبح اسلامی می‌کنند.

مهدی اصغری افزود: تجربه دو سال گذشته در تهیه و توزیع دام در شرایط شیوع کرونا باعث شده تا مردم نیز با کارشناسان همراهی کرده و دامی در سطح خیابان‌ها و معابر ذبح نشود.

وی از مردم خواست تا گوشت‌های قربانی را به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه نگهداری کرده و پس از آن نسبت به توزیع اقدام کنند.
ذبح دام در روستاهای قرچک
بخشدار مرکزی قرچک نیز از ذبح دام و توزیع گوشت بین نیازمندان روستاهای این شهرستان خبر داد.

مجید قیصر پناه افزود: با توجه به  این که گوشت دام باید ۲۴ ساعت در دمای مناسب نگهداری شود، از شب گذشته دهیاران روستاهای این شهرستان نسبت به ذبح دام اقدام کرده و گوشت‌ها را تحویل کمیته امداد داده و یا بین نیازمندان شناسایی شده روستاها توزیع کردند.

وی تصریح کرد: در هر روستا حداقل ۲ رأس دام توسط دهیاری ذبح شده و گوشت آن بین نیازمندان توزیع گردید.
در تقوم اسلامی، دهم ذیحجه روز عید سعید قربان نام دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha