۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84817525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در کردستان مسدود شد

۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۸:۴۷
کد خبر: 84817525
۸۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در کردستان مسدود شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: در سه ماهه اول امسال ۸۰ حلقه چاه آب غیرمجاز با حجم ۲.۱ میلیون مترمکعب در مناطق مختلف استان مسدود شد.

آرش آریانژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۲۷۷ حلقه چاه آب غیرمجاز مسدود و ۸.۲ میلیون مترمکعب آب به آبخوان‌ها برگشت داده شد.

وی با بیان اینکه بیشترین چاه مسدود شده مربوط به شرق استان بوده است، اضافه کرد: مناطق شرقی استان با کد مطالعاتی ۱۳۰۸ به لحاظ توسعه بهره برداری جزو نقاط ممنوعه است و امکان صدور مجوز چاه آب برای بخش کشاورزی در حال حاضر وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان یادآور شد: تامین آب در مناطق ممنوعه برای طرح های صنعتی و صنایع تبدیلی کشاورزی و شرب دارای اهمیت، با شرایط ویژه و در صورت انطباق با ضوابط از محل مواد ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب امکانپذیر است.

آریانژاد افزود: طبق آخرین پایش انجام شده، حجم کنونی آب های زیرزمینی استان یک میلیارد و ۵۷۴ میلیون مترمکعب است که این رقم در مدت مشابه سال قبل، یک میلیارد و ۶۲۳ میلیون مترمکعب بود.

استان کردستان دارای ۱۸ محدوده مطالعاتی شامل ۹ محدوده آن اصلی و ۹ محدوده مشترک و متوسط بارندگی سالانه ۴۵۵ میلی‌متر است.

کردستان دارای ۹ دشت است که پنج دشت آن در نیمه شرقی، ۲ دشت در غرب و ۲ دشت دیگر در جنوب استان واقع شده است، دشت‌های قروه و دهگلان و چاردولی در شرق استان، جزو دشت‌های ممنوعه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha