قهرمانی کشتی‌گیر کردستانی در مسابقات آسیایی و چند خبر دیگر

سنندج- ایرنا- کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا توسط کشتی گیر کردستانی، برگزاری سومین مهرواره ادبی از قلم تا اندیشه در مراکز کانون پرورش فکری استان و انتصاب سرپرست جدید مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، عناوین چند خبر کوتاه از کردستان است.

به گزارش ایرنا،  رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا از روز شنبه(۱۸ تیر) در منامه بحرین آغاز شد و یکشنبه‌شب با معرفی کشتی‌گیران و تیم‌های برتر به پایان رسید.

محمد مبین عظیمی، کشتی‌گیر کردستانی وزن ۹۲ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان در جریان این مسابقات توانست در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۲ ایسا کیکوچی از ژاپن را از پیش رو بردارد و در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۲ بر ۲ مقابل آکاش از هند پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.  

عظیمی در دیدار فینال به مصاف نوردولت باکنوف از قزاقستان رفت و با برد ۷ بر صفر صاحب گردن آویز طلا شد و تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان نیز با هشت مدال طلا و یک مدال نقره و کسب ۲۲۸ امتیاز مقتدرانه بر بام آسیا ایستاد.

استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان نیز در پیامی این پیروزی را به این ورزشکار، مردم کردستان و جامعه ورزشی استان تبریک گفتند.

برگزاری سومین مهرواره ادبی از قلم تا اندیشه در مراکز کانون پرورش فکری کردستان

مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، به مناسبت گرامیداشت روز قلم تا روز بزرگداشت مهدی آذر یزدی و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان اقدام به برگزاری سومین مهرواره ادبی از اندیشه تا قلم کرد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در این برنامه ضمن ابراز خرسندی از حضور اعضا در مراکز کانون و آمدن جان دوباره در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ شادی را لازمه فعالیت در مراکز کانون دانست و ‌گفت: فعالیت های تخصصی که با فضایی شاد و مناسب همراه باشد ذهن و اندیشه کودکان را می سازد و درون آنها را از هرگونه کژی و ناراستی پاک می کند.

حمیدرضا گوهری افزود: ادیبان می اندیشند تا قلم ها بنگارند و نگذارند نوشته ها و اندیشه های ناب و راهگشای زندگی در سختی ها و روز مرگی ها، لابه لای دفتر روزگار خط بخورند و یا از یادها بروند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه ادبیات بومی و محلی استان گفت: معرفی و حضور نویسندگان بومی و محلی و ارج گذاری بر قلم آنها از جمله اهداف ماست که در قالب فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، کودکان و نوجوانان با فرهیختگانی که دغدغه آنها را دارند و برای آن ها می نویسند، آشنا می شوند.

محمدلطیف پندار و فرید صفاری، از فعالان عرصه ادبیات کودک و نوجوان نیز در این برنامه به ارائه سخنانی پیرامون حفظ زبان مادری و اهمیت ادبیات حوزه کودک و نوجوان پرداختند.

قصه گویی، نمایشنامه خوانی، نقش خوانی، اجرای موسیقی محلی و اهدای لوح تقدیر به شرکت کنندگان از جمله دیگر بخش‌های این برنامه بود.

سرپرست جدید مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان منصوب شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان طی حکمی، محمد یاره را به عنوان سرپرست جدید مدیریت اجتماعی این اداره کل منصوب کرد.

محمد یاره، سابقه ریاست ادارات تعاون شهرستان های سقز، بانه و مریوان و همچنین مدیر تعاون استان و رییس اداره توسعه تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان را در کارنامه خود دارد.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha