۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱
کد خبر: 84817990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار یزد: آب شرب و فضای سبز جدا می شود/ تولید روزانه ۳۰۰ تن زباله

یزد - ایرنا - شهردار یزد گفت: جداسازی آب شرب و فضای سبز به جد در این شهرداری دنبال می شود و تاکنون ۵۰ انشعاب آب فضای سبز این شهر از شبکه آب و فاضلاب استان خارج شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا  ابوالقاسم محی الدینی روز دوشنبه در نشست خبری مسولان و نهادهای حامی محیط زیست افزود:  در سال جاری هم  ۵۰ انشعاب دیگر شهری یزد بویژه  مناطق پر مصرف مانند شهرک دانشگاه و امام شهر از شبکه حذف می شوند. 

وی اظهار کرد:  باجداسازی آب شرب و فضای سبز  یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب شرب  از چرخه فضای سبز شهر خارج می شود. 

 شهردار یزد گفت: برای ساخت مخازن برای آبیاری فضای سبز می توان  از آب انبارها  استفاده کرد و  اکنون برخی از آنها  به زباله دانی تبدیل شده اند اما بخاطر اینکه متولی برخی از آب انبارها اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و یا وقفی هستند با مشکلاتی روبرو هستیم. 

محی الدینی ادامه داد: تا اواخر شهریورماه، آب تصفیه شده پساب شهر یزد به شبکه آبیاری فضای سبز شهری تزریق می شود.

وی  یکی دیگر از موضوعات در اولویت شهرداری در بخش مدیریت خدمات شهری را جایگزینی لامپ های کم مصرف (ال ای دی) به جای لامپ های پرمصرف در معابر شهری بیان کرد  و گفت: در این رابطه برای جذب ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیگیری شده و در صورت ورود سرمایه‌گذار در این بخش، شاهد اتفاق بزرگی برای شهر خواهیم بود.

وی با اشاره به فضاسازی شهری انجام شده در جوار پارک شادی افزود: در این زمینه رایزنی‌هایی با کتابخانه امام علی(ع) و نیز کارخانه فناوری در خیابان چمران انجام شده است.

تولید روزانه  ۳۰۰ تن زباله در شهر یزد

معاون خدمات شهری شهرداری یزد هم گفت:روزانه ۳۰۰ تن زباله در این شهر تولید می شود. 

 حمیدرضا رحیمدل افزود: امسال سه میلیارد تومان برای تجهیز کارخانه پردازش زباله شهر منظور شده و خط پردازش ۳۰۰ تنی این واحد در ماه‌های آتی در قالب اعلام فراخوانی به بهره‌بردار واگذار می شود. 

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه قادر به حمل ۲۵ تن زباله است. 

معاون خدمات شهری یزد به اقدامات صورت گرفته در زمینه مدیریت پسماند خشک شهر با تهیه اپلکیشنی با عنوان «بازپس» اشاره و تصریح کرد: در قالب این نرم افزار که در شهریورماه به صورت پایلوت در منطقه مسکن رونمایی می شود، ابتدا شهروندان در سامانه «سهیم» ثبت نام و سپس وارد سیستم «بازپس» می‌شوند تا مشابه تاکسی‌های اینترنتی، پیمانکار نسبت به تحویل پسماند خشک آنها و پرداخت هزینه سهم شهروندان طبق تعرفه اقدام کند.

وی یکی از اهم اقدامات در دستور کار سازمان سیما و منظر شهری شهرداری را استفاده از روشهای نوین آبیاری ذکر کرد و گفت: طرح آبیاری زیرسطحی که می‌تواند در کاهش تبخیر آب مورد نیاز فضای سبز این شهر کویری موثر باشد، هم اکنون در بخشهایی از شهر در دست اجراست.

معاون شهردار یزد به تامین آب مورد نیاز برای آبیاری ۹۰۰ هکتار وسعت فضای سبز شهر یزد با کمک ۱۱ حلقه چاه گفت: در رابطه با موضوع جداسازی آب شبکه شرب از آب خام برای فضای سبز اقدامات خوبی در دست انجام است.

رحیمدل ادامه داد: ۲۸۰ میلیارد تومان در این زمینه  درخواست شده که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان آن از مجموعه شهرداری و شورای شهر تامین شده است.

وی به  طرح صیانت از باغهای شهر اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای حفظ باغات بزرگ شهر با هدف تبدیل به بوستانهای شهری در دستور کار قرار دارد. 

رحیمدل  با اشاره به اقدامات موثر شهرداری در زنده‌گیری حیوانات بلاصاحب سطح شهر ادامه داد : یک مورد پناهگاه از ۲ سال قبل برای عقیم سازی و نگهداری این حیوانات ایجاد شده  که طی چهار ماهه ابتدایی امسال تعداد ۱۵۰۰ قلاده حیوان بلاصاحب از سطح شهر جمع آوری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha