طرح تثبیت یادگیری دانش‌آموزان پیرامون افت‌تحصیلی ناشی از کرونا در سبزوار آغاز شد

سبزوار- ایرنا- طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی در سبزوار که به دلیل شرایط کرونایی دچار افت تحصیلی شده‌اند، روز دوشنبه در ۹۰ پایگاه تابستانی شهری و روستایی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد پایگاه تابستانی طرح جبران و تثبیت یادگیری ویژه دانش‌آموزان ابتدایی، ۳۳ مورد آن شهری و ۵۷ مورد در مناطق روستایی سبزوار دایر شده است.

اشرف باغانی اظهار داشت: طرح مدرسه تابستان با هدف کیفیت بخشی به آموزش دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی مورد توجه قرار گرفته است که از این طریق چهار هزار و ۸۶۵ دانش‌آموز واجد شرایط در سامانه برای شرکت در کلاس‌های جبرانی (مدرسه تابستانه ۱۴۰۱) این شهرستان نام نویسی کرده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سبزوار گفت: حمایت آموزشی از دانش‌آموزان نیازمند توجه بیشتر، کاهش افت تحصیلی و تکرار پایه برخی از اهداف برگزاری طرح مدرسه تابستان است.

باغانی افزود: در این طرح تمامی دانش‌آموزان ابتدایی که نتیجه ارزشیابی توصیفی آنها در سال جاری در سطح عملکرد قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر بوده، شناسایی شده اند.

 وی ادامه داد: این طرح با رویکرد مداخله آموزشی و جبران یادگیری دانش آموزان دچار افت تحصیلی بویژه در شرایط کرونا در حال برگزاری است که از این طریق  تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان فراهم می شود.

این مسوول گفت: در طرح مدرسه تابستان برای دانش آموزان دوره اول ابتدایی درس های فارسی و ریاضی و دانش آموزان دوره دوم ابتدایی درس های فارسی، ریاضی و علوم آموزش داده می‌شود.

۵۴ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه سبزوار مشغول تحصیل هستند که حدود ۳۳ هزار این دانش آموزان در مقطع ابتدایی قرار دارند.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha