استعدادیابی کودکان و نوجوانان در آستانه اختتامیه جشنواره سرود فجر

تهران- ایرنا- استعدادیابی سرود ویژه کودکان و نوجوانان در آستانه برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر به مدت سه روز در پهنه رودکی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از جشنواره بین‌المللی سرود فجر، استعدادیابی سرود ویژه کودکان و نوجوانان در آستانه برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر به مدت سه روز با حضور برخی گروه‌های منتخب در پهنه رودکی برگزار می‌شود.

گروه‌های سرود منتخب به مناسبت ایام جشنواره و دهه امامت و ولایت علاوه بر سرود و خوانندگی، به اجرای برنامه‌های جذاب هنری و مسابقه می‌پردازند. این برنامه به مدت سه روز از دوشنبه (۲۰ تیرماه) از ساعت ۱۸ تا مغرب با حضور برخی گروه‌های سرود شرکت‌کننده در جشنواره سرود فجر برگزار می‌شود.

همچنین دیوارنگاره تاریخ سرود نیز در این مدت در پهنه رودکی به نمایش در خواهد آمد.

این اقدام توسط دبیرخانه جشنواره سرود فجر و با همکاری بنیاد فرهنگی رودکی به مدت سه روز از ساعت ۱۸ تا مغرب در خیابان حافظ، خیابان شهریار، روبه روی تالار وحدت برگزار خواهد شد.

استعدادیابی کودکان و نوجوانان در آستانه اختتامیه جشنواره سرود فجر

مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج با مشارکت نهادهایی از جمله معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت همراه اول، بنیاد رودکی، شهرداری تهران و برج میلاد نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر را در قالب تولید سرود، آکاپلا (همخوانی بدون موسیقی)، بازخوانی سرود و ایده (نماهنگ و اجرای پاتوقی) برگزار می‌کند.

امید به آینده، ائمه اطهار(ع)، شخصیت‌های ملی و مذهبی(امام و شهدا، مفاخر استانی، خانواده‌های شهدا و جانبازان و…)، نوجوان ایرانی، آینده‌ساز ایران، سبک زندگی (ایرانی-اسلامی)، کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، مقاومت و تمدن نوین اسلامی، مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم، ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار، مقابله با کرونا، شهدا و مدافعان سلامت، خانواده و جمعیت و بیانیه گام دوم، ظرفیت‌ها، عدالت‌پروری از اهداف و محورهای موضوعی برگزاری این رویداد موسیقایی است.

پرداختن به شخصیت و مکتب سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بخش ویژه این جشنواره است.

این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری و راهیابی به مسابقه بزرگ تلویزیونی با ۳۱ دبیرخانه استانی شکل گرفته است. در جریان این جشنواره ۲هزار و ۶۷۰ گروه سرود با حضور ۲۵ هزار نفر، در سامانه متمرکز جشنواره شرکت و بیش از ۳ هزار و ۶۸۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

همچنین در بخش بین‌الملل ۶ کشور منطقه شامل فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان با تعداد ۵۰ اثر در این جشنواره شرکت کردند و قرار است حدود ۷۰ گروه منتخب و برگزیده‌ این جشنواره در یک مسابقه‌ بزرگ تلویزیونی با یکدیگر به رقابت بپردازند.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر با حضور برخی از مسئولان و هنرمندان چهارشنبه (۲۲ تیرماه) از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha