انتشار ۴۴ هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی برای حمل‌ و نقل و بافت فرسوده مشهد

مشهد- ایرنا- مجوز انتشار ۴۴ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی به شهرداری مشهد برای توسعه حمل و نقل عمومی، اجرای خطوط قطار شهری و نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی با موافقت اعضای شورای اسلامی این شهر داده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز دوشنبه در چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی برای طرح حمل و نقل درون شهری از محل بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بررسی و مصوب شد.

طبق این مصوبه، به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به استناد قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی‌الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

طبق این مصوبه، اوراق مالی اسلامی باید از طریق بانک‌های مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شود و شهردار مشهد مکلف است بر اساس ضوابط و مجوزهای بانک مرکزی نسبت به انجام معاملات ثانویه اوراق در بورس و انجام ساز و کار مربوطه طبق قوانین و مقررات بورس اقدام کند.

انتشار ۲۴ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی برای خطوط قطار شهری

همچنین در جلسه علنی امروز، لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی برای خطوط ۲ ، ۳ و ۴ قطار شهری مشهد از محل بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بررسی و مصوب شد.

طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای کمک به اجرای خطوط سه گانه قطار شهری مشهد، نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی‌الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به مبلغ ۲۴ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

بر این اساس اوراق مالی اسلامی برای کمک به اجرای طرح  مرحله پنجم خط ۲ قطار شهری مشهد به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال و برای بخش هفتم خط ۳ قطار شهری مشهد مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی منتشر خواهد شد .

همچنین مبلغ اوراق مالی اسلامی برای کمک به اجرای طرح مرحله اول خط چهارم قطار شهری مشهد نیز پنج هزار میلیارد ریال است و اوراق مالی اسلامی باید از طریق بانک های مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شود .

انتشار اوراق مالی اسلامی برای طرح بازسازی بافت فرسوده مشهد 

تصویب لایحه انتشار اوراق مالی اسلامی برای فاز پنجم طرح بازسازی بافت فرسوده شهری در اطراف حرم مطهر از محل بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز بود.

طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای بخش پنجم بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی، نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی‌الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

طبق این مصوبه شهرداری مشهد مکلف است، پرداخت ۱۰۰ درصد سود را در دوره‌های سه ماهه و ۱۰۰ درصد اصل مبلغ را در پایان دوره مشارکت چهار سال تعهد کند.

 تصویب لایحه تفاهم‌نامه همکاری آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد

در جلسه علنی امروز تفاهم‌نامه بین آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد، مصوب شد که طبق آن به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در راستای تسهیل در تامین شبکه معابر، تامین فضاهای خدماتی مقیاس شهری و محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر مشهد اقدام کند.

شهردار مشهد در این خصوص اظهار کرد: تعیین تکلیف اراضی بزرگ مقیاس مورد توجه است و یکی از مالکان عمده این اراضی آستان قدس رضوی است.

سید عبدالله ارجابی افزود: در تفاهم‌نامه مذکور نفع مردم در نظر گرفته شده است، بیش از ۲۳ سال از تعیین تکلیف اراضی ۳۳ هکتاری متعلق به آستان قدس واقع در جنوب بلوار حر می‌گذرد و این اراضی ۲ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان را نیز دارد، اما تاکنون تعیین تکلیف نشده بود.

وی اضافه کرد: رویکرد تولیت آستان قدس رضوی نیز همکاری به نفع مردم است و امیدواریم با این تفاهم‌نامه بخشی از معضلات ترافیکی ساکنان شرقی مشهد حل شود.

نامگذاری معابر فرعی به نام شهدا از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز بود.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha