۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۸:۵۲
کد خبر: 84818489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشن ازدواج ۵۵ زوج در یزد برگزار شد‏

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۸:۵۲
کد خبر: 84818489
جشن ازدواج ۵۵ زوج در یزد برگزار شد‏

یزد - ایرنا - ۵۵ زوج یزدی دوشنبه شب با حضور استاندار، فرماندار و جمعی از مسوولان، آغاز زندگی مشترک خود را در باغ تاریخی دولت آباد جشن گرفتند.‏

به گزارش خبرنگار ایرنا رییس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ضمن تبریک دهه امامت و ولایت گفت: ازدواج در دین مبین اسلام از اهمیت زیادی برخوردار  است و باید در ترویج فرهنگ و نهادینه کردن آسان این امر مقدس به دور از تجملات در وهله اول از خانواده و اطرافیان آغاز شود و سپس به جامعه تسری داد.

حجت االاسلام مجتبی صداقت افزود: ازدواج مسئله مهمی است و خداوند متعالی به عنوان یک پایه و اصل در زندگی انسانها قرار داده است و همه چیز در زندگی حول این محور است.

جشن ازدواج ۵۵ زوج در یزد برگزار شد‏

صداقت ضمن تبریک آغاز زندگی مشترک به نوعروسان و دامادهای شرکت کننده  در این جشن اظهار کرد: زن و مرد اگر در زندگی وظایف خود را بر اساس ارزش ها و آنچه اسلام معین کرده ‏انجام دهند زندگی موفقی خواهند داشت.‏

وی  گذشت، احترام متقابل و توجه به نیازهای طرف مقابل از رمز موفقیت یک زندگی مشترک بیان کرد و تصریح کرد: ترویج ازدواج آسان در بین جوانان بهترین راهکار برای تشکیل زندگی مشترک است تا جوانان بتواند  زیر یک سقف رفته و در کنار هم خوشبخت باشند.

وی  عشق و علاقه را در زندگی مشترک مهم دانست و خاطرنشان کرد: این  ۲ مقوله موجب استحکام بنیان خانواده می شود. 

صداقت ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کم هزینه را  از مهمترین اولویت‌ها سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد بیان کرد و گفت : هدف از برگزاری این جشن، در همین راستا است.

وی تصریح کرد: آداب و رسوم غلط و تجمل گرایی موجب شده که جوانان ازدواج نکنند و نتوانند از زندگی خود لذت ببرند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: برنامه ریزی شده که در طول سال چندین جشن ازدواج در راستای ازدواج آسان برگزار کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: هر موسسه و نهادی که  در زمینه ازدواج، خانواده، جمعیت برنامه ای داشته باشد این سازمان آمادگی همکاری دارد. 

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان یزد هم  ضمن تبریک دهه امامت و ولایت گفت : همه باید در راستای ازدواج آسان و بهنگام تلاش کنیم. 

علیرضا پور سلمان افزود: رزمایش جهیزیه یکهزار جهیزیه بنام یکهزار شهید به همت صنعتگران و معدن کاران در استان برگزار می شود. 

یک روانشناس هم گفت: ریشه بسیاری از ناسازگاری های زندگی زناشویی و طلاق کبر، غرور و منیت است. 

حسبن فلاح ادامه داد: تواضع، فروتنی و گذشت بین زن و شوهر موجب استحکام زندگی و شیرین شدن آن می شود. 

جشن ازدواج ۵۵ زوج در یزد برگزار شد‏

در این مراسم استانداریزد هدایای به زوج های جوان اهدا کرد همچنین از فعالان امر ازدواج در استان تقدیر شد. 

در این مراسم  شهردار، رییس شورای اسلامی شهر یزد و اعضای این شهر، فرماندار و تعدادی از مسوولان دیگر حضور داشتند. 

این جشن به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ، اداره کل ورزش و جوانان و شبکه فعالین ازدواج استان برپا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha