یک هزار و ۲۳۴ مورد بازرسی طرح کنترل بازار در استان اردبیل انجام شد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان اردبیل اعلام کرد: یک هزار و ۲۳۴ مورد بازرسی طرح کنترل بازار در سطح استان اردبیل برای بررسی مطابقت کالاهای تولیدی با ویژگی‌های استاندارد در سه ماهه نخست امسال انجام شد.

هاشم علایی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، هدف از انجام این بازرسی‌ها را حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس کردن حضور استاندارد در جامعه و اعتماد سازی و ارتقای کیفیت محصولات ذکر کرد.

وی افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، در قالب طرح اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری(طرح طاها)، این بازرسی‌ها در فصل بهار از مراکز عرضه و توزیع کالا در استان اردبیل انجام شد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل همچنین گفت: این بازرسی‌ها توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده و کارشناسان اداره کل استاندارد انجام شده و ۲۰ درصد بیشتر از برنامه عملیاتی مصوب بوده است.

وی اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال، در قالب طرح طاها تعداد ۴۳ مورد نمونه‌برداری و آزمون فرآورده‌ها تولیدی از مراکز عرضه و فروش کالا در صنایع غذایی و کشاورزی، نساجی و چرم، بسته‌بندی و سلولزی، خودرو و نیروی محرکه، شیمیایی، ایمنی، سلامت، انرژی و محیط زیست، مکانیک و فلزشناسی و سنجش دقت وزن‌کشی فلزات گران‌بها در استان اردبیل انجام شده است.

علایی همچنین گفت: با اعتبار تخصیص ‌یافته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای نمونه‌برداری در اجرای طرح طاها، کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار مورد آزمون قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در این بازرسی‌ها، کارشناسان اداره کل استاندارد و کارشناسان شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده استان اردبیل، به واحدهای صنفی مراجعه کرده و کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع آوری می‌کنند و در صورت لزوم طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، با خاطیان برخورد قانونی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، تعداد ۳۱۲ واحد تولیدی با ۶۹۷ فرآورده و محصول در زمینه تولید مصالح ساختمانی، صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع شیمیایی، مکانیک فلزشناسی، بسته بندی و سلولزی، انگ فلزات گرانبها ، برق، نساجی و مهندسی پزشکی در استان اردبیل زیر پوشش اداره کل استاندارد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha