هوای مازندران تا پایان تیر ماه گرم و شرجی و بدون بارندگی باقی ماند

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به تقویت الگوی تابستانی، شرایط جوی این استان تا پایان تیرماه جاری را گرم و شرجی و بدون بارندگی پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی، از افزایش تدریجی دمای هوای این استان از امروز تا اواسط هفته آینده خبر داد و پیش‌بینی کرد که این افزایش دما طی امروز و فردا محسوس‌تر است و بیشنه دما نیز طی این مدت در مناطق غربی بین ۳۰ تا ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۳ تا ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، با توجه به تقویت الگوی تابستانی، دمای هوای این استان در هفته آینده به ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید و شهروندان در روزهای آینده روزهای گرم، آفتابی و شرجی را در پیش‌رو خواهند داشت.

هواشناسی مازندران به شهروندان توصیه کرد با توجه به استقرار سامانه گرم و شرجی، علاوه بر مدیریت مصرف آب و برق و آبیاری باغات در ساعت خنک روز، از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند تا از وقوع آتش سوزی که می‌تواند خسارت زیادی نیز به همراه داشته باشد، جلوگیری شود.  

هواشناسی شرایط جوی مازندران بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی از روز سه‌شنبه تا جمعه را صاف تا قسمتی  ابری همراه با تداوم هوای گرم و نسبتا شرجی و در ارتفاعات گاهی با وزش باد با بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۹ تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۳ تا ۳۶ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و وزش باد پیش‌بینی شده است. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق غربی بین ۳۰ تا ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۴ تا ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که کجور با ثبت دمای ۳۵.۶ و کلاردشت با دمای ۲۸.۲ درجه سانتی‌گرد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌‍ترین ساعت به ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان می‌دهد.

هواشناسی مازندران وضعیت دریای خزر طی ۲۴ ساعت آینده را با موج متوسط پیش‌بینی کرده است و به شهروندن توصیه کرد که از شنا کردن در دریا طی این مدت خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha