۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84818871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۸۱ هزار تن گندم از کشاورزان آذربایجان غربی خریداری شد

مهاباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای طرح خرید تضمینی گندم تاکنون، ۸۱ هزار و ۲۰۰ تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان این استان خریداری شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا زارعی روز سه شنبه در یک گفت و گوی خبری در مهاباد افزود: تمام مطالبات گندم کاران آذربایجان غربی تا پایان هفته آینده پرداخت خواهد شد و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۱۰۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار می رود در سال جاری حدود ۳۲۵ هزار تن گندم در استان تولید شود.

زارعی بیان کرد: پنج سیلوی ملکی، هشت سیلوی بخش خصوصی، ۱۴ سیلوی در جوار کارخانه و ۳۵ مرکز مباشر در آذربایجان غربی برای خرید تضمینی این محصول در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، امسال از مجموع ۳۸۱ هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۹۰ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است.

مسوولان سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان توصیه کرد با توجه به حضور دلالان و افراد سودجو در مزارع خرید گندم و کاه و کلش و اقدام خارج از عرف آنها برای انتقال آن به خارج از استان، به منظور حمایت از دامداران داخل استان از فروش گندم، کاه و کلش به اینگونه افراد خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha