۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84818983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین رویداد استارتاپی مواد و تجهیزات‎ پزشکی استان‌ سمنان به ایستگاه آخر رسید

سمنان- ایرنا- رئیس جهاددانشگاهی استان‌سمنان گفت: نخستین رویداد ملی استارتاپی مواد و تجهیزات پزشکی با بررسی ۲۰ ایده و معرفی سه ایده منتخب از هفت استان به پایان رسید.

علی منصفی راد روز سه شنبه در حاشیه  اختتامیه رویداد ملی استارتاپی مواد و تجهیزات پزشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: فراخوان نخستین رویداد استارتاپی مواد و تجهیزات پزشکی مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی استان سمنان فروردین ماه امسال اطلاع رسانی شد.

وی با اشاره به دریافت ۲۰ ایده در حوزه مواد و تجهیزات پزشکی افزود: ایده هایی از استان های خراسان رضوی،تهران،قزوین، کردستان، کرمانشاه، جهرم و سمنان پس از دریافت در مرحله پیش داوری بررسی شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان‌سمنان ادامه داد: ۶ ایده پس از بررسی به مرحله داوری نهایی راه یافت و پس از داوری، سه ایده منتخب برای اسقرار در مرکز نوآوری جهاددانشگاهی معرفی می شود.

منصفی راد با اشاره به برگزاری سومین رویداد استارتاپی طراحی اپلیکشین تا پایان سال جاری خاطر نشان کرد: تاکنون رویدادهای شتابی تولید اپلیکیشن تلفن های همراه، تولید نرم افزار های مبتنی بر تلفن همراه و تولید مواد و تجهیزات پزشکی برگزار شده و ۱۰ تیم در مرکز نوآوری جهاددانشگاهی و ۹ تیم در پارک علم وفناوری دانشگاه سمنان مستقر شدند.

وی تولید دانش بنیان و انتقال دانش را از وظایف جهاددانشگاهی برشمرد و اضافه کرد: در مرکز نوآوری جهاددانشگاهی طرح ملی به نژاد دامی به ثبت رسید و ۲ طرح فرآوری مواد معدنی در حال برررسی است.

شرکت های دانش بنیان در مسیر رفع مشکلات گام بردارند

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان نیز در این باره اظهار داشت : ایجاد مرکز اصلاح به‌نژاد دام سنگسری در رساتای ایجاد قطب  مدرن و ودانش پایه دامپروری، توسعه فناوری های پزشکی و زیستی، توسعه حوزه فرآوری مواد معدنی و مشاوره خانواده از اهداف پیشرو استان سمنان است.

محمدرضا صادقی ادامه داد: شرکت های فناور و خلاق فعال استان سمنان اهداف اصلاح الگوی مصرف برق و آب، ایجاد اقتصاد کشاورزی دانش بنیان و توسعه اقتصاد دیجیتال دنبال کنند.

وی افزود: سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان افزایش ارزش افزوده و تولید ثروت را به دنبال دارد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha