۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84819081
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در جامعه تبیین شود

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: تبیین دیدگاه های رهبری در حوزه های سیاسی، اجتماعی و آگاه سازی مردم به توطئه دشمنان از وظایف اصلی امامان جمعه است و این مهم باید در جامعه تبیین شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز سه شنبه در گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی اظهار داشت: ائمه جمعه مکلفند تا امام جامع خود را بشناسند و این شناخت فراتر از نام و نشان است، به گونه ای که باید شناختی دقیق از فکر و اندیشه امام در مباحث سیاسی و اجتماعی پیدا و آن را برای مردم جامعه بیان کنند.

وی افزود: درک مواضع نیز مقدماتی دارد تا جایی که امام جمعه باید همواره سخنرانی ها و موضع گیری های امام حاضر را دنبال کند تا با تحلیل و آگاهی در جامعه جاری کند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه ائمه جمعه نماینده حاکمیت دینی هستند، گفت: نماز جمعه نهادی ارزشمند و کارآمد برای آگاهسازی مردم است که این روزها دشمنان از هر ابزاری برای افترا و تهمت زدن به امامان جمعه در هر فضایی بهره می گیرند.

وی ادامه داد: رسانه های وابسته به نظام استکباری خطبه های نماز جمعه را رصد می کنند و با تقطیع و تحریف سخنان در پی حمله به چهره های مردمی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه خطبه های نماز جمعه حالت مرجعیتی دارد، گفت: نباید مباحث شخصی، گروهی و جناحی در خطبه های آیین عبادی نماز جمعه مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان و مدیران مشروعیت خود را وامدار امام جامعه هستند، بیان کرد: مشروعیت تک تک نهادها، سازمان ها و ادارات از امام جامعه است و حتی رییس جمهور نیز بعد از انتخاب توسط مردم در صورت عدم تایید رهبری مشروعیت نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha