واکسن‌ کرونا مورد نیاز در سبد واکسیناسیون چهارمحال و بختیاری موجود است

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: همه واکسن‌های کرونا مورد نیاز در سبد واکسیناسیون استان موجود است و افرادی که ۶ ماه از آخرین نوبت واکسیناسیون آن‌ها گذشته باشد می‌توانند جهت نوبت یادآور اقدام به دریافت واکسن کنند.

علی احمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:هم‌اکنون واکسن کرونا در اختیار همگان است  و سه واکسن پاستوکووک، سینوفارم و فخرا در سطح استان به حد کافی موجود است و هم‌استانی‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع خانه سلامت، مراکز بهداشت و پایگاه‌های تزریق واکسن خود، از  خدمات واکسیناسیون استفاده کنند.

وی افزود: هفته‌های گذشته تعداد موارد آزمایش مثبت در روز تک رقمی بود، اما این روزها تعداد موارد تست‌های کرونایی مثبت به بیش از ۷۰-۸۰ نفر در روز رسیده است و این نشانه افزایش بیماری و چرخش ویروس در سطح استان است. 

احمدی ادامه داد: هر چند غالب افرادی که این روزها دارای تست مثبت هستند، بیماری خفیفی دارند اما از آن طرف تعداد بیمار در استان وجود دارد که چون بیماریشان خفیف‌تر است حتی برای تست هم مراجعه نمی‌کنند و جزو آمار مثبت ثبت نمی‌شوند هرچند می‌توانند ناقل باشند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ضمن تاکید بر این نکته که ویروس کرونا در سطح کشور در حال چرخش است گفت: در حال حاضر استان گریبان‌گیر سویه اومیکرون ۴ و ۵ است که به‌طور متوسط یک نفر ناقل این نوع ویروس می‌تواند بیش از ۱۸ نفر را مبتلا کند بنابراین شیب بیماری می‌تواند به صورت تصاعدی و آسانسوری به سرعت بالا رود.

احمدی یادآور شد:هم‌استانی‌ها باید در فرصتی که تا قبل از شروع پیک هفتم و آغاز طغیان کرونا باقی است با مراجعه به مراکز جامع خانه سلامت، مراکز بهداشت و پایگاه‌های تزریق واکسن واکسیناسیون خود را تکمیل کنند که ارزانترین راهکار مقابله با این ویروس واکسیناسیون است.

وی تصریح کرد: علاوه بر واکسیناسیون، رعایت اقدامات بهداشتی مانند ماسک‌زدن، شرکت نکردن در تجمعات و استفاده از تهویه مناسب در منزل، محل‌کار و خودرو و توجه به  بهداشت دست‌ها و شستشوی مرتب آن‌ها و از همه مهمتر ساده انگاری نگرفتن کرونا راهکارهای مهمی برای مقابله با این ویروس خطرناک است.

احمدی با تاکید بر این نکته که اکنون فرصت طلایی واکسیناسیون و تکمیل دُز یادآور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است تاکید کرد: وقوع حتی یک مرگ در اثر کرونا نیز قابل توجه است و مردم با با مشارکت خوب می توانند یاریگر کادر درمان باشند تا طغیان‌های محلی و موضعی کرونا در استان شکل نگیرد.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین رنگ‌بندی شیوع کرونا در چهرمحال و بختیاری، شهرستانهای بن، سامان و لردگان در وضعیت آبی، شهرستان بروجن در وضعیت نارنجی و سایر شهرستانها در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha