تولید زردآلو در مهاباد ۳۰ درصد افزایش یافت

۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۵
کد خبر: 84819779
تولید زردآلو در مهاباد ۳۰ درصد افزایش یافت

مهاباد - ایرنا - کارشناس مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: تولید زردآلو از باغ‌های این شهرستان طی سال جاری با ۳۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به بیش از سه هزار تن رسیده است.

سعید کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح باغ‌های زردآلو در این شهرستان ۳۶۸ هکتار است که به طور متوسط از هر هکتار هشت تن محصول برداشت و روانه بازار شده است.

وی با بیان اینکه فصل برداشت زردآلو به اتمام رسیده است، ادامه داد: امسال حدود ۲۰ درصد از باغات زردآلوی شهرستان براثر سرمازدگی دچار خسارت شده است.

کارشناس مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد بیان کرد: از مجموع تولیدات زردآلوی شهرستان ۳۰ درصد به صورت تازه‌خوری و خشک شده مصرف و مابقی از آن نیز به کارخانه‌های صنایع تبدیلی داخل و خارج از استان ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: باغ‌های زردآلوی این شهرستان علاوه بر ارقام بومی دارای انواع ارقام زردآلوی کشاورزی شامل «تخم‌گردی»، «فلکه‌ای»، «خیاری»، «زرقانی» و «خانی» است که از نظر میزان تولید و کیفیت محصول جزو بهترین ارقام زردآلو در کشور به شمار می‌رود.

تولید زردآلو در مهاباد ۳۰ درصد افزایش یافت

کارشناس مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد بیان کرد: در این شهرستان بیش از ۸۷۷ هکتار باغ میوه‌های هسته‌دار شامل زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل وجود دارد که تولید محصول در آنها امسال به علت سرمازدگی کاهش یافته است.

در این شهرستان در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه وجود دارد که از این مقدار بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار بارور بوده که بیشترین مقدار آن به میوه‌های دانه‌دار از جمله سیب اختصاص یافته است.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha