رسیدگی به تخلفات حقوق بیت‌المال در اولویت است

بیرجند - ایرنا - رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: هرگونه تخلف احتمالی در حوزه حقوق بیت‌المال و امور اراضی باید با همکاری دستگاه‌های ذیربط در اسرع وقت رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد روز چهارشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه معمولا تخلف‌ها در خلاء نظارتی ایجاد می‌شود، نظارت و حفظ حقوق بیت‌المال در استان با جدیت پیگیری شود.

وی گفت: دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاری در چارچوب قانون قاطعانه حمایت می‌کند و این را از وظایف خود می‌داند ولی حمایت از سرمایه‌گذاری در استان به این معنا نیست که افرادی بتوانند به این بهانه قانون را نادیده بگیرند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تاکید کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری به معنای نادیده گرفتن قانون نیست و با کسانی که در این زمینه تخلفی انجام دهند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی درباره دستور کارهای این نشست گفت: درخصوص زمین‌های واگذار شده و به اجاره رفته هتل کوهستان بیرجند ادارات منابع طبیعی و بنیاد مسکن به‌صورت میدانی بررسی کنند و جلوی هرگونه تخلف در این مورد و منطقه گردشگری بند امیرشاه گرفته شود.

رئیس شورای قضایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در قسمتی از هتل که در بستر رودخانه قرار گرفته، شورای حفظ حقوق بیت‌المال اجازه‌ای نسبت به واگذاری ندارد و تعیین حریم و ‌بستر از وظایف دستگاه‌های متولی است.

وی افزود: در مناطقی که مشکل و خطری وجود ندارد، همکاری لازم برای واگذاری زمین صورت می‌گیرد اما نسبت به مناطق خطرساز به‌خصوص حریم و بستر رودخانه برای پیشگیری از وقوع حوادثی مثل سیل باید حساسیت بیشتری باشد.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد تصریح کرد: مالکان هتل کوهستان تا زمانی که قسمت بستر رودخانه را را به لحاظ قانونی در اختیار نگیرند حق هیچ گونه فعالیتی در این قسمت ندارند.

وی گفت: ادارات منابع طبیعی و بنیاد مسکن تصرفاتی که در این منطقه از ابتدای سال ۱۴۰۱ انجام شده را تعیین تکلیف و رفع تصرف کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مسیر راه در منطقه امیرشاه رفع تجاوز و اداره برق اگر مستحدثاتی در حریم برق بنا شده را رفع کند.

وی درخصوص دستور کار دیگر این نشست گفت: دانشگاه بیرجند که ۵۰ هکتار از اراضی موقوفه واگذار شده به دانشگاه را به کارمندان واگذار کرده است تا اخذ مجوز از هیات دولت حق هیچ گونه ساخت و سازی ندارد و هیچ گونه واگذاری جدید نباید انجام شود.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد افزود: در مورد زمین‌های روستاهای حسین‌آباد باقران که حدود ۱۰۰ زمین واگذار و در ۸۰ زمین ساخت و ساز انجام شده بنیاد مسکن نسبت به بررسی و اخذ حقوق بیت‌المال اقدام و نسبت به اجرای ظرفیت قانونی تقسیط تا حداکثر سه سال با تخفیف ۷۰ درصد طبق قانون اقدام کند.

نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان جنوبی امروز با سه دستور کار ارائه گزارش شفاهی و کتبی اقدامات انجام شده در رابطه با حفظ حقوق بیت‌المال از سوی ادارات متولی، بررسی موضوع هتل کوهستان با شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در رابطه با حریم رودخانه کاسه سنگ (امیرشاه) و بررسی موضوع واگذاری اراضی دانشگاه بیرجند معروف به شهرک فرهیختگان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha