معاون استاندار: اصلاح الگوی کشت در آذربایجان‌غربی ضروری است

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت مدیریت منابع آبی در استان گفت: تغییر اصلاح الگوی کشت در اراضی کشاورزی مناطق مختلف باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسر رهبردین روز چهارشنبه در جلسه مدیریت یکپارچه منابع آبی آذربایجان غربی افزود: دستگاه‌های اجرایی نظیر اداره کل منابع طبیعی، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی باید در بحث مدیریت منابع آبی و کمک به اصلاح الگوی کشت، همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی از سازمان جهاد کشاورزی استان خواست تا با تنظیم لایحه‌ای، پیشنهادات خود در رابطه با مقابله با تبدیل اراضی دیمی به آبی ارائه دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی بارش‌ها در منطقه، بیان کرد: موضوع کم آبی و ضرورت مشارکت در مدیریت منابع آبی باید به اطلاع کشاورزان رسیده و در این مسیر از آنان مدد گرفت.

وی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت اطلاع رسانی در فرهنگ سازی مدیریت مصرف بهینه آب، افزود: دستگاه‌های اجرایی ضمن مدیریت مصرف آب در سال جاری باید برنامه جامعی برای منابع آبی در سال‌های آتی داشته باشند.

رهبردین با اشاره به حساسیت موجود در رابطه با حفر چاه‌های غیرمجاز، گفت: دستگاه‌های حفاری چاه‌های غیر مجاز، امروز نمی‌توانند آزادانه در خیابان‌ها و جاده‌های شهری و روستایی تردد کنند چرا که به عنوان ابزار جرم مشهود با آنان برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه مباحث مربوط به مشکلات موجود در برخورد با حفر چاه‌های غیر مجاز در مناطق دیوار کشی شده مورد بررسی قرار گرفت که نماینده دستگاه قضایی با ارائه توضیحاتی به تدابیر اتخاذ شده از سوی قانون گذار اشاره کرد.

همچنین در این جلسه مشکلات مربوط به جرم انگاری تبدیل اراضی دیمی به آبی مطرح شد که راه‌های مقابله با این اقدام نیز در مرحله تامین آب اراضی مورد نیاز ارائه شد.

در پایان این جلسه لطیف خوش سیرت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه رکورد مصرف آب شرب طی روز گذشته در استان شکسته شد، گفت: متوسط سرانه مصرف آب در استان به  ازای هریک نفر ۲۲۰ لیتر و در ارومیه نیز به ۲۵۰ لیتر رسیده که کاهش این ارقام نیازمند فرهنگ سازی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha