استاندار آذربایجان‌غربی: تامین امنیت پایدار و معیشت مردم، اولویت دولت در مناطق مرزی است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در اجرای طرح‌های توسعه تجاری مرزهای استان، دغدغه‌های امنیتی و منافع و معیشت مردم منطقه و استان باید در نظر گرفته شده و زمینه اشتغال در مرزها فراهم شود.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه مرزها محل توقف نبوده و محل عبور است، افزود: با ساماندهی پایانه‌های مرزی و برای حفظ توان ترانزیتی و روان‌سازی تجارت مرزی در استان، باید جلوی هرگونه توقف در مرزهای استان گرفته شود.

وی با یادآوری اولویت دولت مبنی بر مدیریت واحد در مبادی استان‌های مرزی اضافه کرد: با هماهنگی بیش از پیش دستگاه‌های متولی برای رونق در مرزها و برون‌سپاری پروژه‌ها به بخش خصوصی، می‌توان شاهد بهره‌وری بیشتر در مرزهای استان بود.

استاندار آذربایجان‌غربی تامین امنیت پایدار در مرزها را از اولویت‌های دولت سیزدهم اعلام کرد و ادامه داد: در راستای استفاده بهینه از ظرفیت مرزها در حوزه تجاری و مسافری، هماهنگی با کشورهای همسایه جهت رونق تجارت بین‌الملل به صورت جدی دنبال می‌شود.

معتمدیان با اشاره به وضعیت فعالیت مرز کیله سردشت اظهار کرد: طرحی جامع برای توسعه زیرساخت‌های این مرز تهیه شده و پیگیر افزایش میزان تجارت بین‌الملل و گسترش صادرات و واردات در این مرز هستیم.

وی ساماندهی مرز کیله سردشت و استفاده از ظرفیت مرز برای بهبود معیشت مردم را ضروری دانست و گفت: احداث پایانه مرزی کیله و توسعه راه ارتباطی سردشت - کیله به صورت جدی دنبال می شود و فاز یک این پروژه بلافاصله بعد از تامین اعتبار آغاز خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی از عزم جدی دولت برای رونق اقتصادی مرزهای منطقه خبر داد و افزود: قفل‌های رونق تجارت بین‌الملل در مرزهای استان با کار جهادی و دیپلماسی منطقه‌ای قابل بازگشایی است.

معتمدیان تصمیم‌گیری منسجم، سرعت و دقت در پیشبرد پروژه‌های توسعه در مرزهای استان را نیز ضروری دانست و اظهار کرد: تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی برای گره‌گشایی از مشکلات آذربایجان‌غربی اهمیت ویژه ای دارد و در این راستا از ظرفیت های قانونی برای رفع موانع توسعه و تسریع در پیشرفت اقدامات استفاده می شود.

آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز داشته که در شهرستان های پلدشت، ماکو، چالدران، خوی، سلماس، ارومیه، اشنویه، پیرانشهر و سردشت گسترده است.

این استان دارای مرز با ترکیه، عراق و نخجوان بوده و تنها استان مرزی کشورمان با ترکیه به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha