تهران به استقبال غدیر رفت/ اخطار پلمب به مجتمع تجاری ۷۰۰ واحدی کوه نور منطقه ۱۹

تهران- ایرنا- استقبال پایتخت از عید غدیر خم، ابلاغ رأی کمیسیون رفع خطر به مجتمع تجاری ۷۰۰ واحدی کوه نور منطقه ۱۹، پاک‌سازی رود دره فرحزاد با مشارکت فعالان محیط زیست و ارتقای ایمنی بوستان‌ها و تفرجگاه‌های غرب تهران از مهمترین اخبار پایتخت است.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران می گوید با یک میهمانی ۱۰ کیلومتری در خیابان ولی عصر (عج)، نقش بستن تصویر فاخر بر ابرسازه‌های تبلیغاتی شهر، نورپردازی و آذین‌بندی میادین و خیابان‌ها و نصب المان‌ها و احجام هنری مرتبط با مفاهیم و پیام‌های عید بزرگ شیعیان به همراه مراسم و جشن‌های مردمی رقم می خورد و خاطره می سازد.

رضا صیادی اظهار داشت: در غدیر امسال با طراحی‌های گرافیکی و تصویرسازی‌های ویژه از گذشته تا کنون، روی همه سازه‌های تبلیغاتی فرهنگی و تجاری سطح شهر اکران‌های ویژه‌ای انجام شده، بخش تصویرسازی، الگوبرداری شده از تصاویر موجود جشن‌های روز عید غدیر در ادوار و رسوم اقوام مختلف است، در این تصاویر پرچم و کتل مزین به متن «عیدالله  اکبر» برگرفته از دوره قاجار تا دهه ۶۰، جشن‌های اقوام همچنین عید غدیر در جبهه‌ها و عکس هایی از بارگاه مطهر حضرت علی (ع) دیده می‌شود که در سراسر پایتخت اکران شده است.

حال و هوای غدیر در بزرگراه امام علی (ع)
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: یکی از شاخص‌ترین اتفاق ها در ضیافت عید غدیر امسال در بزرگراه امام علی رقم می‌خورد؛ کل مسیر این بزرگراه در قالب یک طرح ویژه، آذین‌بندی و نورپردازی می‌شود ضمن آنکه دیوارنگاره‌ای با استفاده از هنر کاشی‌کاری در بزرگراه امام علی (ع)، اثر استاد مجتبی صادقی در شب عید غدیر رونمایی خواهد شد.

به گفته وی، در کنار آثار متعدد حجمی که در نقاط شاخص شهر نصب می‌شود، المان «ضریح قلب» که نمادی از حرم حضرت امیر المومنین (ع) است در قالب یک ابرسازه در میدان الغدیر واقع در منطقه ۴ تهران نصب و رونمایی خواهد شد. این ابرسازه با ارتفاع بیش از ۱۰ متر، تصویری نمادین از جایگاه و منزلت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام است که در این محدوده نصب می‌شود.

مدال نشان علوی به پاس خلق آثار فاخر هنری
صیادی ادامه داد: همزمان با عید غدیر امسال هنرمندانی که آثار فاخر مزین به نام امام علی را در کارنامه خود دارند نیز مهمان یک رویداد ویژه هستند؛ جشنواره نشان علوی رویدادی است که سازمان زیباسازی با هدف انسجام بخشی و حمایت از تولید و خلق آثار فاخر با موضوع فرهنگ علوی برنامه ریزی و اجرا می کند، هنرمندان حرفه‌ای کشور در حوزه‌های سینما و تلوزیون، هنرهای نمایشی، نقاشی و تصویرگری، خط و مجسمه سازی و موسیقی میهمان این رویداد بزرگ هستند که قرار است در عمارت عین الدوله برگزار شود.

تهران به استقبال غدیر رفت/ اخطار پلمب به مجتمع تجاری ۷۰۰ واحدی کوه نور منطقه ۱۹

باران نور بر سر تهران در شب عید غدیر
در عید امسال قرار است شب‌های پایتخت غرق در نور شود. سازمان زیباسازی شهر تهران در ۲۶ میدان و خیابان و محور اصلی شهر مانند میدان تجریش، میدان شهید طهرانی مقدم (کاج)، بوستان ملت، بوستان پلیس، میدان صادقیه، میدان شهدای هفتم تیر، باغ موزه قصر، میدان نبوت (هفت حوض)، محوطه میدان آزادی، خیابان آزادی خیابان میمنت روبروی ستاد بحران، میدان راه آهن، میدان شهدا، فلکه دوم نیروی هوایی، بزرگراه شهید محلاتی بلوار ابوذر شمالی نبش کوچه گلستان زمین خاکی فوتبال، ساختمان مرکزی شهرداری، میدان بازار دوم، میدان مدافع حرم، میدان معلم، بوستان ولایت، میدان نماز شهرری،میدان کمال الملک تهرانسر، میدان دریاچه، محوطه برج میلاد، میدان امام حسین (ع)، میدان ونک و میدان انقلاب اسلامی با نورافشانی ویژه تصاویر به یادماندنی را خلق می‌کند.

سازه‌های نورانی؛ جلوه‌ای خاطره‌انگیز در گوشه و کنار شهر
نورپردازی شهری یکی از کارویژه های سازمان زیباسازی در حوزه هنرهای شهری است. نصب و جانمایی المانهای نوری چند وجهی مزین و منقش به نام امیرالمومنین علی علیه السلام و علی ولی الله فضای شهر را نورباران خواهد کرد.این المان‌ها در میادینی چون ولیعصر، هفت تیر، منیریه، الغدیر، راه آهن، تجریش و تقاطع خیابان حافظ_کریم خان جانمایی شده است.

مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در خیابان ولی‌عصر (عج)
طولانی‌ترین خیابان شهر در شب عید غدیر امسال میزبان یک مهمانی بزرگ است؛ این مهمانی عصر روز عید غدیر از ساعت ۱۸ حد فاصل چهارراه ولی‌عصر(عج) تا چهار راه پارک وی برگزار می‌شود. در این مهمانی که طول آن به ۱۰ کیلومتر خواهد رسید، گروه‌های مردمی متشکل از هیئت‌های مذهبی، موکب‌ها، گروه‌های جهادی و مؤسسات قرآنی و فرهنگی اعلام آمادگی کردند تا به صورت منظم و سازمان‌دهی شده به ارائه برنامه‌ها و خدمات خود بپردازند.

در طول مسیر ۱۰ کیلومتری مهمانی بزرگ عید غدیر همزمان به نصب المان‌های حجمی، نورپردازی و آذین‌بندی ویژه با توجه به محتوای مذهبی و شیعی عید غدیر بخش زیادی از برنامه به این موضوع اختصاص پیدا کرده است، موکب‌ها و محافل معرفتی و سخنرانی از جمله موضوعاتی است که قرار است در راستای فرهنگ علوی به شهروندان و دوستداران امام علی (ع) خدمات فرهنگی و محتوایی ارائه دهند.

در این برنامه سایر گروه‌های مردمی، هیئت‌ها و مواکب و نیز بانیان خیر و نذری‌دهندگان با این ستاد مردمی همکاری می کنند؛ سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۱۲ به این امر اختصاص دارد و  خیران با ارسال عدد یک، گروه‌های جهادی و هیات‌ها با ارسال عدد ۲ و افرادی که قصد ادای نذر دارند، با ارسال عدد سه به این سامانه می‌توانند در برگزاری این جشن بزرگ مشارکت کنند.

اهتزاز پرچم های علوی شهر را متبرک می کنند
در ایام عیدغدیر خم یک اتفاق ویژه نصب هزاران پرچم علی ولی الله و عید سعید غدیر بر ساختمان‌های شاخص، بزرگراه‌ها، پل‌ها، سازه‌ها و خیابان‌های شهر است. پرچم‌های بزرگراهی و محله‌ای هم در کنار این ابرپرچم‌ها جلوه خاصی را به نقطه نقطه شهر بخشیده و پایتخت را با نام امام علی (ع) متبرک می‌کند.

تهران به استقبال غدیر رفت/ اخطار پلمب به مجتمع تجاری ۷۰۰ واحدی کوه نور منطقه ۱۹

پاک‌سازی رود دره فرحزاد با مشارکت فعالان محیط زیست
شهردار منطقه دو اعلام کرد: کنشگران محیط زیست به مناسبت هفته نه به پلاستیک به صورت داوطلبانه بخشی از رودخانه فرحزاد را از زباله‌های رها شده در طبیعت پاک‌سازی کردند.

مهدی صالحی در حاشیه مراسم پاکسازی مسیر رودخانه فرحزاد که با حضور فعالان محیط زیست انجام شد گفت: رود دره فرحزاد از فرصت‌های زیست محیطی شهر است که در سالیان گذشته  مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود و مدیریت شهری پس از تشکیل قرارگاه اجتماعی، طرح ساماندهی این رود دره را از 6 ماه گذشته آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه دره فرحزاد به اکو پارک و یک فضای گردشگری عمومی تبدیل می‌شود، افزود: در فاز نخست طرح ساماندهی رود دره فرحزاد، جمع آوری معتادان متجاهر، استقرار کانکس پلیس، تامین روشنایی با نصب برج نوری در دستور کار قرار دارد.

شهردار منطقه دو با تاکید بر اهمیت مشارکت  و حضور شهروندان براین مساله که فرحزاد به هویت اصلی خود بازگردد گفت: بر همین اساس با هماهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد و کنشگران محیط زیست، این برنامه شهروندی برگزار شد و بخشی از مسیر رودخانه حدفاصل بزرگراه هاشمی رفسنجانی تا پل خوشمرام پاکسازی شد.

وی افزود: این اقدام با هدف تشویق و مشارکت شهروندان به مشارکت در حفاظت از محیط زیست و تقویت احساس تعلق به محیط شهری است  زیرا حضور هرچه بیشتر شهروندان در تصمیم‌گیری و اجرای فعالیت‌های شهری، تضمین‌کننده آینده‌ بهتر و نتیجه‌بخشی برنامه‌ها خواهد بود.

صالحی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این اقدام داوطلبانه شهروندی احترام گذاشتن به طبیعت و نهادینه شدن فرهنگ زندگی شهروندی است و امید می‌رود شاهد شکل‌گیری مشارکت مردمی در نگهداری و بهره‌برداری هرچه بهتر از این سرمایه طبیعی شهرمان باشیم.

ابلاغ رأی کمیسیون رفع خطر به مجتمع تجاری ۷۰۰ واحدی کوه نور منطقه ۱۹
شهردار منطقه ۱۹ گفت: در راستای رفع خطر از ساختمان‌های ناایمن، حفظ حقوق شهروندان و پیشگیری از وقوع حوادث، مجتمع تجاری اداری کوه نور در محله عبدل آباد رأی کمیسیون رفع خطر دریافت کرد که در صورت تکمیل نشدن زیرساخت و عدم اخذ گواهی ایمنی بعد از ۲ ماه، پلمب می‌شود.

مهدی هدایت افزود: با توجه به بازدید چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران از این مجتمع، دستور شهردار تهران درباره  بررسی ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران و اعلام نارضایتی کسبه مجتمع از وضعیت عدم ایمنی این موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود ۷۰۰ واحد تجاری و تردد زیاد شهروندان به این مجتمع افزود: به همین منظور در نشست کمیسیون رفع خطر منطقه در ناحیه دو و در راستای عمل به بند ۱۴ قانون ۵۵ شهرداری‌ها رأی رفع خطر برای این مجتمع صادر شد.

هدایت یادآور شد: وقوع دو فقره آتش‌سوزی در سال‌های قبل و نبود افشانه‌های آتش‌نشانی در طبقات تجاری و آسفالت بودن کف پارکینگ‌ها که قابلیت اشتعال دارد، همگی از خطرآفرین بودن این مجتمع حکایت دارد.

به گفته شهردار منطقه ۱۹، این اقدامات در زمینه سایر ساختمان‌های ناایمن از جمله پاساژ زنجانی‌ها که چندین نوبت اخطار صادره شده است تداوم خواهد یافت.

بر اساس این گزارش قرارداد ساخت مرکز خرید سه طبقه کوه نور با حدود ۷۰۰ واحد تجاری، سه پارکینگ، ۲ تالار و چند دفتر اداری سال ۱۳۸۴ منعقد و مقرر شد این طرح تا سال ۱۳۸۷ به پایان برسد اما در سال ۱۳۹۲ بدون اخذ پایان‌کار و گواهی ایمنی آتش‌نشانی بهره‌برداری از واحدها آغاز شد.

تهران به استقبال غدیر رفت/ اخطار پلمب به مجتمع تجاری ۷۰۰ واحدی کوه نور منطقه ۱۹

چهارشنبه‌های افراد دارای معلولیت در منطقه ۱۳ آغاز شد
شهردار منطقه ۱۳ از آغاز ویژه برنامه چهارشنبه های ویژه افراد دارای معلولیت با عنوان «دورنشینی یار و یاد» در این منطقه خبر داد و افزود: اولین نشست دورهمی صبح امروز در بوستان پیروزی برگزار شد.  

محمدهادی علی‌احمدی، هدف از برگزاری ویژه برنامه چهارشنبه های افراد دارای معلولیت را نشاط افزایی، گپ و گفتگو و ایجاد تعاملات اجتماعی عنوان کرد و افزود : فراهم‌سازی شرایط حضور معلولان در جامعه و استفاده از توانایی‌ها و تجربیات آنها در زمینه‌های مختلف سبب تغییر نگرش شهروندان و گسترش فرهنگ همراهی با افراد دارای معلولیت به عنوان شهروندانی توانا خواهد شد.

به گفته وی در چهارشنبه های افراد دارای معلولیت، بررسی وضعیت سلامتی برای این عزیزان انجام و برنامه های مختلفی شامل موسیقی و خاطره گویی اجرا می شود.

شهردار منطقه ۱۳، حفظ عدالت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی به ویژه شهروندان دارای معلولیت از سیاست‌های اصلی شهرداری برشمرد و افزود: علاوه بر مناسب سازی محیط شهری، با اجرای این گونه برنامه ها، در نظر داریم برای حضور و نقش آفرینی این قشر  ارزشمند در محلات زیر ساخت های مناسب را فراهم کنیم.

ارتقا ایمنی بوستان ها و تفرجگاه های غرب تهران
شهردار منطقه ۹ گفت: در راستای تامین ایمنی بوستان‌ها و اماکن تفرجگاهی، نسبت به بازبینی و کنترل فضای سبز شهری اقداماتی در دستور کار است.

سید محمد رحیم مرتضوی گفت: مدیریت شهری منطقه با هدف توجه به ایمنی بوستان ها و فراهم آوردن زمینه حضور شهروندان در فضاهای سبز شهری اقدامات و تدابیر لازم را در دستور کار قرار داده است.

وی تاکید کرد: معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه به منظور جلوگیری از حوادث ناگوار، ضمن بازبینی و کنترل تجهیزات زمین‌های بازی و بدنسازی، آبنماها و پایه چراغ‌ها، دریچه‌ها، چاه‌های موجود در بوستان ها و فضای سبز و فرونشست زمین در فضاهای تحت نظارت، نسبت به رفع خطر و نواقص موجود اقدام می کند.

شهردار منطقه ۹ تصریح کرد: با توجه به اهمیت وجود پارک ها در فضای شهری، موضوع ایمنی فضاهای شهری از جمله بوستان ها و تفرجگاه ها با هدف تامین آرامش و امنیت شهروندان و جلوگیری از رخدادهای ناگوار جانی و مالی مورد توجه مدیریت شهری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha