به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از آرت نیوز، حراجی کریستیز که بزرگترین حراج خانه جهان است، (سه شنبه، ۲۱ تیر) از فروش ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری خود در شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ میلادی خبر داد. این آمار و ارقام از افزایش ۱۸ درصدی درآمد ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری این حراجی در نیمه اول سال گذشته میلادی حکایت دارد.
کریستیز از ماه ژانویه تا ژوئن، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از حراج های زنده و برخط کسب درآمد کرد و باقی درآمدش را مدیون حراجهای خصوصی بود. حراجهای خصوصی که پیشتر درآمد قابل توجهی را نصیب کریستیز میکردند امسال در مقایسه با سال گذشته نقش کمرنگتری ایفا کردند؛ کریستیز در نیمه اول سال ۲۰۲۲، ۶۰۰ میلیون دلار از حراج های خصوصی کسب درآمد کرد که در مقایسه با درآمد ۸۵۰ میلیون دلاری سال گذشته ۲۹ درصد افت کرده بود.
۴۴ درصد از افرادی که در شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ از حراجی کریستیز خرید کردند، ساکن آمریکا بودند و ۳۴ درصد آنان ساکن اروپا، خاورمیانه و آفریقا. آسیاییها نیز ۲۲ درصد باقیمانده این خریداران را تشکیل دادند. خریداران قاره کهن برخلاف نیمه اول سال ۲۰۲۱ نقش کمرنگی در معاملات حراجی کریستیز داشتند؛ آنها در نیمه اول سال ۲۰۲۱، ۳۹ درصد از کل فروش این حراج خانه را به خود اختصاص داده بودند.
همچنین براساس گزارش منتشر شده، ۳۰ درصد از کل خریداران شش ماه گذشته از حراجی کریستیز کلکسیوندارانی بودند که به تازگی به جمع مشتریان این حراجی ۲۵۰ ساله پیوستند.
حراجی کریستیز یکی از معروفترین حراجخانههای جهان است. این حراجی که در سال ۱۷۶۶ تاسیس شد، سالانه بالغ بر ۶۰۰ حراج در بیش از ۸۰ شاخه مختلف از جمله هنرهای زیبا، جواهرات، عکس و عتیقهجات برگزار میکند. کریستیز در ۴۳ کشور جهان ۸۵ دفتر و در نقاط مختلف جهان از جمله لندن، نیویورک، لس آنجلس، پاریس، میلان و هنگ کنگ نمایشگاه دارد.
میزان فروش جهانی حراجی کریستیز در سال ۲۰۲۱ با ۵۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۷ میلیارد و ۱۰۰ هزار دلار رسید و بالاترین درآمد این حراجی را از سال ۲۰۱۵ تا آن زمان رقم زد.
نظر شما